Stand up och barnvakt!

Publicerat: 2013-03-21 Kl: 20:20:39 | I kategori: Alva 2-3+ år |






Vid jul så fick vi biljetter av mina föräldrar till en stand-up show med Henrik Schyffert & Björn Gustavsson, och igår kväll var det äntligen dags! Jag älskar att gå på shower av alla de slag, och man blev verkligen inte besviken då de var sjukt roliga båda två så den showen rekommenderar jag verkligen.

Anna & Jocke var supergulliga och ställde upp som barnvakt till Alva, och det längtade hon ju såklart till hela dagen. Så fort vi kom till förskolan på morgonen kom Mika springande och skrek att hon skulle bjuda Alva på popcorn och att de skulle se My little ponnyfilm haha, de är så söta och leker jämt tillsammans. De var verkligen jättepeppade på att leka hela kvällen och hade bestämt på förskolan att de skulle sova i Mikas säng. Alva berättade stolt innan vi gick dit på kvällen att hon och Mika bestämt att Alva skulle sova på kanten och Mika mot väggen. Det hade gått superbra hela kvällen, Anna skickade över en bild sen då de hade somnat tillsammans i Mikas säng, och Alva hade lånat ut en av sina snuttar till Mika, alltså jag dog typ för att de var så söta♥

Bilderna i det här inlägget är dock inte från igår kväll, utan från när vi var barnvakt till Mika för några månader sedan! Jag hade visst bilderna i ett gammalt utkast som jag aldrig publicerat så det passade ju bra. Jag kan tänka mig att det såg exakt likadant ut igår kväll, två nöjda tjejer som sitter och mumsar i sig popcorn!


 


Här hade de gjort egna popcornstrutar genom att rita en teckning och rulla ihop till en strut bara, busenkelt och de tyckte att det var jättekul!


Ikväll har vi haft kalas här hemma med hela släkten, vi har firat Andreas som ju inte fick något kalas i helgen på grund av den där himla magsjukan. Men ikväll blev det av och Alva var så nöjd att hon fick baka en till tårta! Hoppas ni andra haft en bra dag!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0