Pysseltips - molnhylla!

Publicerat: 2013-03-26 Kl: 20:53:35 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |





Ända sedan jag började fixa i Alvas rum så har jag velat ha en molnhylla, och för några månader sedan bestämde jag mig för att pyssla ihop en själv, hur svårt kan det vara liksom. Planen var att jag skulle använda ett lite mer hållbart material som kanske tunn plywood eller kraftigt papper och limma fast på kanten, men så blev det så att jag gjorde en provisoriskt lösning som jag sen tänkte göra om lite nogrannare när jag fick tag på bättre material. Bara det att jag visst aldrig ens haft tid att leta något annat material än det här papperet som jag använde, men konstigt nog har det inte gått sönder trots att det suttit där sen innan jul!

Jag har alltså bara använt ett vitt papper (lite kraftigare än vanligt papper) som jag klippt ut som ett moln. Inte ens lim har jag använt utan jag har bara tejpat på kanterna så det är är verkligen basic.. Men planen är fortfarande att göra om dem liite snyggare när jag får tid!


 


Tyvärr har jag fortfarande inget kameraobjektiv så jag kan inte fota på håll och visa helheten. Det får bli en bild på kuddhörnan och en bild på hyllorna så får man föreställa sig hur fint det ser ut tillsammans på håll..

 
När jag inte funderar på vilket material jag ska göra molnhyllan av så funderar jag på vilka kuddar jag ska köpa till Alvas kuddhörna. De jag sytt själv är jag så himla less på, så jag ska nog köpa en eller två kuddar från Blafre tror jag!





 
 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Gud så du är duktig!! Supersmart med papper ju :)
Och det där gula molnkudden gjorde så jag blev ÄNNU mer sugen på att köpa sängkläderna till bönan ;)
Kram

Svar: Men tack söta du :) Jag tycker absolut att du ska köpa det gula setet till bönan, det passar ju både tjej och kille och är så himla fint!! kram
Elin

2013-03-27 @ 07:45:53
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: ellie

jättefint! Har också planer på att sätta upp flera tavellistor vid min sons säng. Har dock inte tänkt att man kan göra "moln". Jättefint! Förresten vart har du fått tag på ugglorna? Älskar ugglor!

Svar: Tack snälla! Jag älskar också ugglor :) Den svarta och turkosa kommer från Lagerhaus, och den som är lite rosa i är från lillatussilago.se! Den finns i många olika färger, superfin!
Elin

2013-03-27 @ 10:20:58
URL: http://ellielindh.wordpress.com/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Gillar denna stil du har till barnen :) Ha en fin påsk helg.kram

2013-03-27 @ 12:35:26
URL: http://blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0