En vecka på Mallorca - del ett!

Publicerat: 2013-06-03 Kl: 17:11:00 | I kategori: Semester/Utflykter |

Nu var det över en vecka sedan vi kom hem från Mallorca, men som tur är så har det varit riktigt sommarväder här i norrland i flera veckor, till och med mycket varmare än vad vi hade på resan så sommarkänslor har vi ändå! Vi åkte en vecka till Alcudia tillsammans med min mamma, pappa, bror och hans tjej, det var fem år sedan vi var utomlands sist så det var verkligen dags! Jag har tagit rätt mycket bilder så jag delar upp det i två inlägg så slipper det bli allt för långt.

Den fina solskyddsräkten kommer från Småfolk, vi köpte den samt solskyddströjor och solskyddshorts från Polarn o pyret. Så här i efterhand skulle vi även behövt några vanliga bikinitrosor till Alva som hon kunnat ha till soltröja eftersom hon drog av sig shortsen typ så fort hon blev blöt haha, hon gillar inte att vara blöt och kall..

Vi bodde på ett superfint hotell som hette Paraiso de Alcudia, rekommenderas verkligen! Bilderna ovan visar utsikten från balkongen, det ligger alltså precis brevid den fina stranden och vi hade sån tur att vi fick tre rum brevid varandra som var sammanlänkade i balkongerna och hade sån perfekt utsikt! Själva hotellet i sig var jättefint och kändes väldigt lyxigt för att vara utomlands, superfräscha rum och fint område.

Alltså lyckan när Alva fick träffa Bamse, jag började gråta glädjetårar bara för att Alva blev så glad haha. Han kom och hälsade på fyra gånger under veckan och varje gång skulle jag tro att han fick 5-10 kramar av Alva i snitt. Hon sprang fram och kramade, backade tillbaka för att låta andra barn gå fram och sen skyndade hon fram igen och stod och höll om Bamse länge länge. En morgon var det till och med Bamsefrukost, och Alva hade sån tur att hon fick sitta brevid Bamse, det kommer hon nog aldrig sluta prata om. Därmot tyckte hon att det var lite konstigt att han inte pratade men jag försökte förklara att alla barn på hotellet inte pratade samma språk.

Hela fina familjen fick vara med på kort..

Två dagar var det mulet och lite regn, men vi var nere på stranden ett tag ändå!

Det här tyckte jag var jobbigast, maten och att hålla Alva nöjd på kvällen medans vi gick ut och åt. Hon äter knappt något som fanns på restaurangerna så hon åt oftast lunch och middag på rummet på sina vanliga mattider, och sen fick hon en glass eller frukt när vi andra åt middag några timmar senare. Klart hon inte vill sitta still på en restaurang, men som tur var så fanns det flera ställen med hoppborgar och uppblåsbara rutchkanor med bollhav! Pluspoäng för många barnvänliga restauranger alltså, däremot tyckte jag att maten var sådär på många ställen.

Hehe lyckan när det fanns plankstek med beasås! Jag är inte så mycket för nya maträtter utan brukar köra på min favorit kött och bea..

Alva upptäckte snabbt att det fanns många karuseller omkring, så det blev några åk per kväll i snitt medans resten av gänget satt på restaurangen! Hon sover inte på dagen här hemma, men på resan så sov hon ca två timmar per dag vilket gjorde att hon var vaken till typ elva varje kväll, det tog någon dag när vi kommit hem att vända på dygnet igen.

Min fina pappa och mamma ♥

Vi försökte gå ner till stranden för att ta fina kort, ni vet såna man alltid måste ha när man reser men Alva var inte så intresserad utan ville helst plaska runt.. Ett kort lyckades vi ta iallafall med hela familjen samlade!

Trist bara att en vecka går så fort, men jag är jättenöjd över vår vecka och himla glad att alla höll sig friska hela resan! Annars var jag lite rädd att Alva skulle bli dålig i magen eller nåt, men allt gick över förväntan. Nu vill vi resa igen, speciellt Alva som absolut inte ville åka hem och frågar ofta om vi kan åka utomlands igen snart! Men nästa gång satsar vi nog på All inclusive så att vi slipper det jobbiga med matplaneringen.