Det bästa i sommar!

Publicerat: 2013-06-29 Kl: 13:42:00 | I kategori: Gravid med nr 2 |




Lite instagrambilder från vår semester hittills. Följ mig gärna på instagram också då jag nog kommer vara mer aktiv där i sommar, @elinochalva heter jag!



Nu har det gått nästan två veckor av semestern, och trots att vi inte åkt iväg någon längre stans så har vi hunnit lite allt möjligt. Men det känns skönt att vi var utomlands i maj, annars hade jag tyckt att det varit lite jobbigt att vi inte har några reseplaner. Det har ju varit lite si och så med vädret så att bada på stranden har vi bara gjort två gånger, nu väntar vi på mer sol och värme så att vi kan bosätta oss där!

Massor av djur har vi iallafall träffat på, både på Lycksele djurpark och nu igår då vi var på Mickelbo gård och hälsade på bland annat kameler och lamadjur. Ett eget inlägg kommer om bägge dessa ställen, men speciellt kamelerna var himla härliga då vi fick både klappa, mata och krama dem. Det sistnämnda stog Alva för såklart.

Men det allra bästa den här sommaren är det ni ser på bilden i mitten. Jag tror de flesta redan sett det på Instagram nu då jag har mer än tusen fler följare där än här på bloggen, men för er som inte vet, om allt går som det ska så blir Alva storasyster i slutet av november till lilla Mini i magen ♥


Det är alltså anledningen till att jag hållt mig borta från både bloggen och Instagram i flera månader under våren, jag har helt enkelt inte haft någon ork över efter all trötthet och kräkande. Nu i vecka nitton mår jag forfarande dåligt, men inte lika katastrofalt som för en månad sen så nu hoppas jag få må bra resten av tiden!





Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis va roligt :) Mindre roligt med kräkningarna, hoppas det går över :)

Svar: Tack så mycket! Ja nu börjar det vända äntligen, känns jätteskönt :)
Elin

2013-06-29 @ 14:22:06
URL: http://mammangelica.blogg.se
Postat av: Jullan

Åh Grattis! Nästan samtidigt som oss, jag har BF 12 nov. :) Tell me about it. Trötthet & illamående är verkligen inte roligt, lider med dig. Jag är nu i vecka 21 och mår äntligen bättre!

Svar: Tack så mycket! Grattis själv också, skönt att äntligen börja må lite bättre! Det börjar vända för mig också, jätteskönt :)
Elin

2013-06-29 @ 18:11:04
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Malin

Grattis till killen i magen. Alva kommer nog bli världens stoltaste och snällaste storesyster. Hoppas du får må bättre resten av graviditeten. Måste vara tråkigt attmå dåligt, tur att man har nåt fint att se fram emot.:-) Glad sommar!

Svar: Tack så jättemycket! Ja hon längtar, svårt att förklara att det är så många månader kvar bara, helst vill hon att allt ska ske typ imorgon :) Könet kunde vi inte se tyvärr, jag är ju så nyfiken! Men Alva har sagt att det är en lillebror så vi får väl se om hon har rätt :) Ha en bra sommar du med! kram Elin
Elin

2013-06-29 @ 19:58:58
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: hos familjen vanlig

Härliga bilder och grattis till kommande bebisen!! Kan tänka mig att Alva tycker det är spännande... här hemma går två småttingar o leker att de har en bebis i magen :)
Ha en fortsatt go sommar,
kram j.

Svar: Tack så mycket Jessica! Ja Alva verkar tycka att det ska bli kul, men hon har nog lite svårt att förstå hur länge det är kvar, några månader är ju evigheter när man är liten ;) Ha en fortsatt bra sommar ni med! Kram
Elin

2013-06-30 @ 17:51:25
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Stort grattis!! Hoppas måendet skärper till sig :)

Svar: Tack tack :) Ja nu börjar det äntligen kännas bättre så förhoppningsvis kan man njuta lite resten av tiden!
Elin

2013-07-01 @ 07:59:24
URL: http://rymdsylt.blogspot%2Ccom
Postat av: Trivsamma förändringar

Har redan skrivit grattis till dig på instagram men kan inte låta bli att görandet ytterligare en gång! Så fantastiskt kul att Alva ska bli storasyster!
Kram Maria

Svar: Tack så mycket Maria! Ja det känns jätteroligt, Alva ser fram emot det hon också :)
Elin

2013-07-01 @ 14:24:02
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: Emmy N

Vad roligt, grattis! Jag brukar följa din blogg och tänkte "hon är säkert gravid" när du slutade uppdatera som tidigare. Har nämligen en flicka i Alvas ålder och nästa beräknas i oktober så jag kan tänka mig att vi mått ungefär lika bra ;)

Svar: Tack! Och grattis själv :) Ja det går knappt att förklara med ord hur dåligt jag mått, men skönt att det börjar vända nu!
Elin

2013-07-02 @ 09:19:02
Postat av: Anna Maria

Hej!
Grattis till magen! Sitter i samma båt med BF i oktober. Hoppas vi ses snart! Kram till er!

Svar: Tack! Men gud var roligt, stort grattis själv :) Då får vi verkligen se till att träffas snart! Kram kram
Elin

2013-07-02 @ 15:25:07
Postat av: Sofia

Hej, surfade in på din blogg i jakt på inredningsinpiration och fick en massa! Vad fint du gör det! Jag undrar över de bordslampor som syns på bilden från sovrummet i detta inlägg (noterade även att de även fanns i vardagsrummet på andra bilder). Var har du fått tag på dem? Ursnygga.
Ha det gott och tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Sofia

Svar: Hej och tack, vad roligt att du tycker att bloggen är inspirerande! De har jag köpt på Rusta av alla ställen :) Tror de kostade max 200 kr st, men det var något år sedan jag köpte dem! mvh Elin
Elin

2013-07-25 @ 13:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0