Lycksele djurpark!

Publicerat: 2013-07-01 Kl: 18:39:18 | I kategori: Semester/Utflykter |





Förra helgen när vi var iväg och firade midsommar så passade vi på att besöka Lycksele djurpark innan vi körde hemåt igen. Vi hade tur med vädret då det regnade dagarna innan, men den här dagen var det varmt men utan att vara stekande sol vilket är perfekt för såna här utflykter! 

Först gick vi till Barnens djurpark där man fick gå in och klappa getter, Alva älskar att klappa och mata så hon tyckte att de här djuren var bäst! Roligast var ju att geten på bilden ovan först stod och tuggade på Andreas byxor flera gånger innan Alva plötsligt skrek - Han äter upp din kofta mamma, han får inte göra så!  Då hade geten lyckats få in en decimeter av min kofta i munnen utan att jag märkte det, snabba rackare det där..




Vi missade tyvärr en del djur såsom älgarna och myskoxarna då vi råkade säga till Alva att det fanns ett lekland också, så vid björnarna ville hon inte kolla på djuren mer utan skulle bara gå och hoppa studsmatta.. Men vi hann stå och kolla på björnungarna ett tag iallafall!



Det absolut bästa enligt Alva, studsmattor och hoppborgar. Hon har aldrig hoppat på någon stor studsmatta tidigare vad jag vet, men man kunde inte tro att hon gjort annat såsom hon hoppade! 



Det är svårt att se på lilla bilden ovan till höger, men det är låångt upp till toppen där man kan åka långa rör ner igen. Såklart klättrade jag upp med Alva och sen ner hela vägen igen då hon inte ville åka när vi väl var uppe, vilket slutade med att jag sträckte låret och fick träningsvärk i flera dagar efteråt. Himla vältränad alltså..



Karuseller fanns det också, tyvärr var Alva så trött när vi väl kom dit då hon älskar karuseller i vanliga fall. Men hon hann åka några gånger innan det var dags att bege sig hemåt, Alva somnade i bilen sen och sov som en stock hela vägen hem!


Förresten! Ikväll så avslutas mina traderaaktioner så kika gärna in. Det är mycket Småfolk och mest kläder i storlek 86-98. Här hittar ni mina auktioner!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Vad det är mysigt att besöka djurparker!

2013-07-01 @ 19:24:01
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: P i X E L I E - Erica Pettersson

Vad roligt att se bilder från Lycksele djurpark!
Åh, vilka barndomsminnen de väcker! Vi åkte på semester till Lycksele varje år där ett tag (början-mitten av 90-talet), och självskrivna aktiviteter var djurparken samt vattenlandet :D

Svar: Vad kul att du gillar dom! Alltid roligt med lite nostalgi, jag har också varit där mycket när jag var liten så det var jättekul att besöka igen med Alva :)
Elin

2013-07-01 @ 19:36:22
URL: http://pixelie.webblogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Oh så söt björnbilden är. Grattis till att vara på blogg.se första sida också :-D

Svar: Ja men visst var det söta som de klättrade runt på mamman :) Tack! Alltid kul att logga in och se sina egna bilder på framsidan!
Elin

2013-07-02 @ 00:03:39
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Caroline

Men å så mycigt ni har haft det! Bilden på björnarna är ju bara för underbar!

2013-07-02 @ 19:55:36
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Malin

Och ha kul att få se bilder från Lycksele djurpark. Jag och min syster diskuterade i veckan om de där rören verkligen är så långa som vi tyckte när vi ha små. Efter att ha varit på Kolmården började vi fundera på om vi tyckte de ha så långa bara för att vi ha mycket mindre. Tack för uppdateringen av dagens djurpark. Vi matade alltid fiskarna och sen tittade på björnarna och sen gick och lekte. Varje sommar fram till 1994. Då mina gamla släktingar gick bort.
H/ Malin

Svar: Vad kul att du gillade inlägget! Jag var också där en del som barn, och jag var lika rädd för rören nu som då upptäckte jag när vi skulle åka, tur inte Alva heller vågade haha..Men det är himla kul att uppleva barndomsminnen igen, man ser allt på ett nytt sätt!
Elin

2013-07-03 @ 22:04:37
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0