Sommarklänningar från Småfolk!

Publicerat: 2013-01-16 Kl: 21:46:00 | I kategori: Barnkläder |





Jag har gett mig själv köpstop på barnkläder i tre månader med start den första januari, och det tänkte jag faktiskst hålla. Jag gjorde samma sak i oktober och november, men sen kom ju december med alla reor. Fast blev inte så mycket shoppat alls, några plagg från Liandlo och Småfolk bara. Eller bara och bara, men hade jag köpt allt jag velat hade det blivit betydlig mer..

Däremot har jag inte ens visat dessa fina klänningar som jag köpte när det var typ sommarrea, kan det varit i augusti eller september? Hur som helst så var det halva priset eller mer, och kortärmade klänningar behövs då Alva växte ur nästan alla i somras.

För er som undrar om storlekar på Småfolk så tycker jag att de långärmade klänningarna är ganska små i storleken, Alva har 98/104 men hade lika gärna kunnat ha en storlek större. Därför köpte jag 104/110 på dessa eftersom det är tänkta att ha till sommaren, men de var gigantiska! Hon har några kortärmade kläningar i storlek 98/104 och de är alltså större än de långärmade. Alva är för övrigt 94 cm lång och väger 15 kilo ungefär. Men i värsta fall får väl dessa klänningar sparas ända till nästa år!

Tur förresten att åtminstone en av dessa klänningar är lila, Alva har fått för sig att det är den enda färg hon gillar haha.. Inte så bra med tanke på hennes välfyllda garderob med regnbågens alla färger! Imorse lät det ungefär så här.

A- Jag vill inte ha dom här byxorna, jag tyck int om dom. (Jo Alva pratar ju norrlänska)
Jag - Men varför då, känns de små i midjan?
A- Jag tyck int om dom, (arg) DOM ÄR INTE LILA, JAG TYCKER BARA OM LILA!!! JAG TYCKER INTE OM ROSA!!! Dumma byxor.. (Muttrar lite surt)

Haha man kan inte låta bli att skratta. Men än så länge klär hon på sig det jag lägger fram även om det inte är lila..





Randig klänning (Ja men en rand i lila, härligt!) samt äppelklänning från Småfolk.



Lila uggleklänning, också från Småfolk! Den här borde ju falla Alva i smaken i allafall!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Söta :-D

2013-01-16 @ 22:59:27
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Fiiina klänningar! :D Molly är 94cm och väger 15kg och till henne har jag köpt 98/104 till sommaren och även till nästa vinter. Köpte tröjan med julgranar på så då tog jag 98/104 på. Det motsvarar ju ändå barn upp till 4 år om man ska gå efter "normala mått" men hon kan säkert ha de i år och så även nästa år också. Bra med lååånga användningstid ju ;)

Svar: Vad kul att Alva och Molly verkar exakt lika stora, bra att veta när det kommer till kläder och sånt så kan man få tips ;) Jag köper 98/104 på tröjor till Alva och de är ju lite stora men de funkar, för 92/98 tycker jag börjar bli lite små vissa av dom. Men det verkar som att tröjor är lite mer rymliga i storleken än de långärmade klänningarna tycker jag!
Elin

2013-01-16 @ 23:09:09
URL: http://surrovich.blogg.se
Postat av: maria eek

Jätte fina! Vad rolig hon är :)

2013-01-16 @ 23:39:04
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Haha, ja dom har verkligen en egen vilja ens små ;) Och jag tror att det är ganska "tjejigt" det där med at välja kläder själv. Min brorsdotter skulle BARA ha kjol eller klänning från det att hon var 1,5 år tills nu när hon är 8 ;)

Jätte fina klänningar! Jag köpte en äppel klänning till min guddotter i julklapp, men en långärmad. Helt underbar :)

Kram!

2013-01-17 @ 12:08:05
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Så fina kläder. Hade jag pengar hade jag med frossat ordentligt i kläder med så härliga tyger.

2013-01-17 @ 21:51:31
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Yvonne

Hej! Skulle vilja veta om det tyget med ugglorna heter nåt särskilt, hade gärna köpt en sån klänning men jag kan inte hitta någon på nätet =(

Svar: Hej! Nej tyvärr har det inget speciellt namn, den kommer från vår eller sommarkollektinen 2012 är allt jag vet! Jag köpte den i augusti/september från en webshop som nu stängt ner, men den kanske dyker upp titt som tätt på tradera förhoppningsvis! Mvh Elin
Elin

2013-01-18 @ 18:28:13
URL: http://yvonnem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0