Lite speltips för treåringar!

Publicerat: 2013-01-08 Kl: 21:51:09 | I kategori: Barnprylar |




Jag tänkte att jag skulle tipsa lite om ett märke som jag upptäckt har väldigt mycket fint när det kommer till spel och pyssel till barn, nämligen Djeco! Alva fick tre stycken saker därifrån i julklapp som hon har lekt med flera gånger per dag sedan dess. Nästa vecka fyller Alva år, och trots att hon nu fick så mycket till jul och egentligen inte behöver något alls så kommer vi såklart att köpa några presenter ändå, och då kommer det bli någon fler sak från Djeco. Här i stan så finns det massor av det märket på en butik som heter Sagolika ting, så det blir en sväng dit i veckan. Vi var där i lördags med Alva, och då fick hon peka runt lite och visa vad hon önskade sig!

Ska jag vara ärlig så köpte jag nog dessa först bara för att de har så fina förpackningar, jag är så svag för fina illustrationer! Men som tur är så blev jag jättenöjd med innehållet också, väldigt roliga alla tre.




Pusslet köpte jag och mamma när vi var i Stockholm i höstas, jättefint och lagom svårt för Alva med 24 bitar då hon kan lägga det helt själv men säger själv att det är lite klurigt!




Det här Bingospelet rekommenderar jag verkligen, hur kul som helst (och fint hehe..). Det köpte jag också i Stockholm i höstas, kan det varit på Designtorget kanske? Det var Anna som tipsade mig då hon köpt det till Mika som också fick det i julklapp, och tjejerna fattade reglerna direkt och har spelat det både med varandra själva och med oss föräldrar. Sen kan man inte låta bli att skratta när Alva fuskar ibland och vrider pilen på snurran dit hon vill ha den när hon tror att vi inte ser och sen skriker, Ååh tittta jag fick krokodilen, jag vaannn!!! Igår när Alva spelade med sin mormor sa hon Mamma säger att man inte får fuska men jag fuskar ibland ändå jag..





Sist ut är det här fiskmemoryt! Alva har koll på reglerna men vissa fiskar tycker hon är extra fula, till exempel den med skägg och den med sjörövarlapp för ögat. Du får det här paret av mig mamma, den är så ful säger hon då och ger mig några extra fiskar haha, gullungen ♥



Som sagt så fyller Alva år nästa vecka och eftersom hon har typ allt så känns spel, pussel, filmer och cdskivor som bra presenter! Har ni något tips på spel eller annat kul som passar treåringar så tipsa mig gärna! Ballongspelet fick hon också i julklapp så det har vi redan, jättebra det med!





Kommentarer
Postat av: Linda-En ovanligt bra mammablogg

Spelmässigt är även Kuckeliku bra tycker vi, som en blandning mellan ballongspelet och memory. Dock tycker jag det är besvärligt med tärning, som far åt alla möjliga håll...

Målarböcker och mallar som man målar av gillar Tyra massor.

Jag köpte en grej på barnmässan från Hatten Förlag (klicka på Butik sen Motorik) Det är från Melissa&Doug så det finns väl på fler ställen. Det är en pillig grej, man liksom syr med tjocktråd genom hål i trä. Tyra fick som en docka som man syr på olika kläder. Det ska även finnas en lättare variant som är frukter, men som var slut. Det är svårt och en rejäl utmaning. Men den kommer funka många år, jag tyckte det var skoj också!

Svar: Kuckeliku har jag inte sett nånstans men ska googla lite på spel nu så lägger det på minnet :) Jag hade tänkt köpa en sån där sygrej från Djeco idag när jag var på stan, hade spanat in den sist jag var där och den såg jättefin ut, men så följde det men en nål vilket inte kändes helt ok.. Den var väl lite trubbig men det var ändå en nål, så det får vänta ett år till tror jag! Jag såg även ett sykit utan nål, kanske var det den Tyra fick? Det var två djur med kläder? Men den var så dyr hur som helst så jag blev lite snål där ;)
Elin

2013-01-08 @ 22:45:45
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Peka

Vi köpte spelet med snurran på Designtorget i Göteborg, så det är nog därifrån erat med :) Ja fast i Stockholm då ;)
Min 3,5 åring älskar det spelet (har jag skrivit tidigare också..) men det jag tycker är lite synd är att den är i papp.
Vårat är inte sönder än, men lite skavda i kanterna, men det är så trist att behöva be honom vara försiktig hela tiden :/
Och den är högt uppe så han inte kan ta den själv.
Hade känts bättre med ett spel i trä.
Är pusslet i samma material?
Har också kollat på andra saker från Djeco, bl.a. Pussel i två lager, det tror jag hade varit kul :)
Har för mig att den är i trä..

2013-01-08 @ 23:12:31
URL: http://pekasrosa.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag har blivit totalt förälskad i alla dockor i denna serie
http://www.disneystore.co.uk/rapunzel-animator-doll/mp/49193/1000047/

Alla disneyprinssesor som små, de är
Stora dockor. Själv beställt två till min dotter :)

Svar: Men gud så söta! Speciellt snövit gillade jag så den där länken ska jag spara för framtiden, tack :)
Elin

2013-01-09 @ 07:29:42
URL: http://Emsip.blogg.se
Postat av: hos Familjen vanlig

Superfina spel, får jag nog fundera på att inhandla när vi åker till Stockholm nästa gång :)
Judit fick domino med djur i julklapp som hon gillade, men hon fuskar en del och lägger apan ihop med elefanten så man får hålla koll...
kram j.

Svar: Ja de rekommenderas verkligen, både jag och Alva gillar dem!! Domino tänkte jag köpa i julklapp men så var det slutsålt när jag beställt, bra att du tipsade om det för det ska jag kolla upp igen! Ja fuskeriet hänger nog med åldern, men lite gulligt är det ju också när de tror att man inte ser haha., Kram!
Elin

2013-01-09 @ 15:24:45
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Mira

Det är ju så mysigt att spela spel med barnen :) vi lägger mkt pussel, spelar ett spel som heter "var är katten" och ett spindelspel.
De spel ni har ser fina ut :). Kul med spel som både tilltalar en estetiskt och är roliga att spela :)

2013-01-09 @ 17:56:18
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Lina

Åh, vad roligt! Kommer absolut att köpa spel + puzzel från Djeco när Elsa fyller år! Så fint som du skriver och kul att höra att det även är roliga och bra spel! Tack för tipset! Kram!

Svar: Men vad kul att tipset uppskattades :) Just bingospelet tyckte jag bäst om så det rekommenderar jag verkligen, jag försökte hitta ett liknande spel nu till födelsedagen men har inte riktig lyckats så jag kanske köpte det bästa spelet på första försöket ;)
Elin

2013-01-09 @ 21:38:14
URL: http://alltdetfina.blogspot.se/
Postat av: Mira

Måste berätta om en till fin sak från Djeco! Såg på nån blogg att dens barn fått sylåda från Djeco. Ursöta små figurer som barnet "syr" på för att träna på hand - ögakoordination.
Kanske vore nåt för Alva?
Fanns bl.a. på abcleksaker.se som faktiskt hade en hel del från Djeco :)

2013-01-10 @ 09:14:48
URL: http://mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0