Lite tips på mellandagsrea!

Publicerat: 2013-12-28 Kl: 14:23:09 | I kategori: Barnkläder |


 



Jag älskar ju färgglada barnkläder, och helst från Småfolk. Synd bara att de är rätt dyra och jag skulle aldrig handla något plagg till ordinarie pris, så det är tradera eller rea som gäller för mig. Vid sommarrean och mellandagsrean brukar jag lägga några beställningar, men minst 50% måste det vara för att jag ska shoppa!

Hittills har Elsa bara haft Alvas gamla kläder, jag hade innan jag beställde lite nu på rean endast köpt två nya plagg till henne, två bodys som var på halva reapriset när jag var gravid. Fram till storlek 62 har vi massor av kläder efter Alva, men hon hoppde typ över storlek 68 och vid 74 finns bara sommarkläder, så dessa två storlekar har vi inget alls till Elsa. Perfekt, då behöver jag inte ha dåligt samvete att jag lagt några beställningar nu på rean! De flesta webshopar har ju julklalender i december med nya erbjudanden varje dag, så där har jag köpt några plagg och med diverse rabatter, tillgodohavande och en wrapp så har jag verkligen fyndat. En del bodys till Elsa för 88 kr st, några tröjor till Alva för 89-115 kr st, och klänningar för 149 kr. Allt från Småfolk då såklart. Eftersom nypriset är 229 kr för tröjor och 349 kr för klänningar känns det som väldigt bra fynd!

Jag har gjort ett kollage ovan med några reatips, själv tycker jag att Babello hade bäst rea då långärmade tröjor kostade 99 kr och klänningen 149 kr, men det mesta jag beställde är nog redan slut. Tigeromilo har jag också fyndat på under julkalendern då de hade halva priset på ett köp. Hos Hjärtat mitt hade jag ett presentkort, och med deras julkalenderrabatt fick jag flera plagg för bara några kronor! Många shopar har 30-40% vilket är liite snålt för mig, minst 50% ska det vara som sagt och nu väntar jag bara på att få några roliga paket i brevlådan!
 

Kommentarer
Postat av: johanna

Håller med , minst 50% ska det vara :-) Shoppade lite Molo idag till växalådan på -60%rea, är sugen på flera saker i andra shoppar men tycker inte att -30% känns som en bra deal så jag väntar ut- annars får det vara!

Postat av: Elin - Livat på torpet

Haha, jag är likadan. Är det rea ska det VARA rea också ;) har faktiskt inte shoppat nån rea alls än. Även om jag tror att jag gått igenom varenda webshop. Ibland känner man sig rusktigt duktig :)
Kram

2013-12-29 @ 09:41:58
URL: http://www.elinteg
Postat av: Anonym

Vilka bra tips :) apropå rea.. Ska du ha någon rea på dina tryck framöver?

Svar: Inte vad jag har planerat inom den närmsta tiden, det blir så mycket jobb då jag har erbjudanden och jag har inte den tiden just nu :)
Elin

2013-12-29 @ 12:32:44
Postat av: Lina

Så mycket fint! Imponerad av att du hållit dig och inte handlat så mycket till lilla Elsa. Jag har redan handlat alldeles för mycket till vår lilla bebis i magen... Kram!

2013-12-29 @ 19:03:36
URL: http://alltdetfina.blogspot.se
Postat av: hos familjen vanlig

Gillar också att fynda på rean men fick betala lite mer i år då jag inte hittade nåt i rätt storlek på 50%.... men några hundringar extra får det ändå vara värt när jag vet att minst 2 barn kan ha kläderna :)
GOtt Nytt på er,
kram j.

Svar: Detsamma, och god fortsättning! Jag håller med, om flera barn kan ärva så är det värt några extra kronor. Sen får man ju så mycker mer för märkeskläder när man säljer dem även om de är lite slitna!
Elin

2013-12-30 @ 21:53:14
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0