Glad lucia!

Publicerat: 2013-12-13 Kl: 20:09:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Hoppas att ni alla haft en mysig lucia! Vi firade igår istället eftersom Alva hade luciatåg då på sin förskola, och när vi kom hem så klädde vi julgranen vilket Alva sett fram emot hela december. Hon har sjungit julsånger i flera dagar här hemma och är till och med bättre än mig själv på alla texter och verser, men jag trodde ändå inte att hon skulle vilja sjunga i luciatåget. Hon har sagt att hon absolut inte vill vara med, att hon inte tänker sjunga utan bara prata medans de andra sjunger, och om hon ska sjunga så tänker hon minsann inte sjunga något annat än Blinka lilla stjärna.. Så jag blev väldigt positivt överraskad att hon stod kvar i luciatåget hela tiden och både sjöng och gjorde rörelser till alla sånger! De var så himla duktiga och gulliga alla barnen, verkligen jätteroligt att se. Efteråt blev det lussebullar och pepparkakor som barnen bakat på förskolan tidigare i veckan,  jättemysigt!




Elsa fick prova sin julklänning, och är det inte ett litet leende jag skymtar!? Alva var väldigt koncentrerad på att hänga upp julkulor även om det hamnade rätt många på samma gren!


När jag ser på instagram hur fint alla har julpyntat så blir jag så sugen på att köpa lite nya julgrejer. Helst i grått, vitt och svart, men det får bli något annat år. Vi kör vidare på det röda traditionella med mina randiga julgardiner som jag sydde när jag flyttade hemifrån för 10+ år sedan och som har hängt med varje jul sen dess. Och våra julkulor till granen som jag köpte på Rusta för kanske sju år sedan. Ja lite nytt hade inte varit helt fel, och jag hade faktiskt tänkt köpa en fin julgransmatta från Ferm living, men nu när det ändå ligger julklappar under granen hade man väl ändå knappt sett den. Jag får köpa lite nytt på rean efter jul istället och spara till nästa år! Då bor vi förhoppningsvis i hus också så då blir det ännu roligare att pynta!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Trees, mamma i London

Vilken underbar julgran ni fatt ihop :D

2013-12-13 @ 21:56:02
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Daddyliving

Fantastiska bilder att titta på, man blir lycklig :)

2013-12-14 @ 00:56:35
URL: http://daddyliving.se
Postat av: Sandra - mamma till Molly och Milla

Jag vill också sätta upp granen nu, måste tjata på sambon! :P
Smart att fynda på rean sen, det har vi tänkt göra för det fattas en hel del här i huset men känns onödogt att sätta upp något inett eum vi knappt är i ännu. Såg nu att ICA börjat ha 30% på advetsljussaker så snart lär väl alla butiker börja med sin rea :)

2013-12-14 @ 11:07:07
URL: http://surrovich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0