Påsken!

Publicerat: 2013-04-02 Kl: 21:10:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Hoppas att ni alla haft en härlig påsk! Här har vi haft det både bra och dåligt skulle jag säga. Vi har varit bortresta i fyra dagar tillsammans med min familj, jätteskönt att få lite miljöombyte! Det har varit strålande sol varje dag så vi har gått ner till älven och gjort upp eld, grillat korv och bara solat på dagarna och spelat spel på kvällarna. Vi fick sällskap av en flock renar också som passerade oss på älven, Alva ville såklart klappa haha.. Precis vad man behövde alltså! Det mindre bra var ju att Alva fick magsjuka. Igen. På måndagen skulle vi åka hem vid middagstid, men det var bara att packa ihop allt och lasta in Alva i bilen på morgonen och hoppas på det bästa. Att åka bil 1,5 timme med någon som är magsjuk är ju inte det opimala, men som tur var så sov hon i princip hela resan. Idag är hon redan piggare och förhoppningsvis slipper jag och Andreas att bli smittade den här gången också!

Kameran hade jag inte med mig alls och när vi gick till älven den finaste dagen så glömde jag visst telefonen inomhus, så jag kom bara hem med någon enstaka mobilbild. Men några bilder syns ovan, sen är det några fler bilder från veckan också. Ett nytt godnatt-motiv med en räv som jag tänkte rita lite nogrannare, Alvas påskägg som bestod av massor av pyssel (perfekt present när man var bortrest och inte har så mycket leksaker), Alva idag som stolt visar upp sina händer som hon ritat med tuschpennor samt högen med barnkläder som får symbolisera hur sjukt mycket man måste tvätta när det är magsjuka hemma..





Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Såg ut som en härlig påsk ändå, trots magsjuka. Hoppas ingen annan blivit smittad nu.

2013-04-02 @ 21:40:07
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Tidy to be

Så härligt färgglatt kollage! :) Hoppas ni slipper magsjukan!

Svar: Tack! Ja hittills har vi andra klarat oss "peppar "peppar" vilket känns himla skönt :)
Elin

2013-04-03 @ 07:34:51
URL: http://www.tidytobe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0