Alvas garderob.

Publicerat: 2012-09-29 Kl: 14:46:10 | I kategori: Barnkläder |




Jo jag vet, jag gillar barnkläder. Men jag är med i flera facebookgrupper som säljer barnkläder där många har lagt upp bilder på sina barns garderober, och där ligger jag verkligen i lä. Det är skönt att se att det finns dom som är mycket mycket  värre, för här på bloggen tycker alltid folk att jag är galen haha.. Tur jag mest shoppar billigt och begagnat dock!



Förra veckan satte jag igång med projekt rensa Alvas garderob, men jag har inte hunnit längre än typ de ytterkläder och skor som vi hade i hallen samt pyjamaser. Jag har inte visat några bilder från hennes garderob sedan vi flyttade tror jag, jag är väl lite rädd att folk ska tycka att jag är helt knäpp för jag ser ju själv att det är en del. Men den här gången ska jag verkligen plocka ut allt hon inte använder längre, och jag överdriver inte om jag säger att ungefär 50% av kläderna på bilden början bli för små så lite tommare kommer det att bli. Fast då har jag ju inte lagt in alla kläder som jag köpt den senaste månaden, det har verkligen rasat in paket här hemma efter både reashopping och traderashopping. Men det får jag nog visa allt eftersom jag hinner fota, det hade ju varit lite trist med typ tio inlägg i rad med bilder på barnkläder..




Alltid prydliga högar efter plaggtyp, konstigt att det är mycket roligare att vika små högar av barnkläder än av sina egna kläder. Min egen garderob är då definitivit inte lika prydlig och fin..



Många gamla favoriter som är för små för länge sedan, men det är så trist att packa ner dem i en kartong i källaren..



Eftersom det mest är kortärmade klänningar som blivit för små så tror jag att jag sparar dem till i vår och lägger ut på tradera då. För vad säger ni, är det någon som köper kortärmade klänningar på vintern?


Annars önskar jag en trevlig lördag till er som kika in här!

 

Kommentarer
Postat av: Luxxie - Kreativt kaos & Konstigheter

Åh, så himla mysigt med så mycket fina färger och mönster! Jag förstår absolut att det är lätt att handla mycket barnkläder, dom är ju så grymt fina! :)

2012-09-29 @ 17:00:32
URL: http://luxxie.blogg.se
Postat av: Anna S

Jag tror att du gör rätt som sparar de kortärmade klänningarna till våren, sommaren.
Jag tror att de flesta köper barnkläder efter säsong och det kan vara svårt att veta vilken storlek barnen har långt fram i tiden.
Trevlig helg!
Kram Anna

2012-09-29 @ 17:03:58
URL: http://anci.blogg.se
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

Vad fint organiserad! Älskar färgerna & mönstrena på alla kläder. Ser så glatt ut! Precis som det ska i en barngarderob :)

Svar: Tack! Ja man blir verkligen glad av att se alla mönster och färger, det är nog därför jag har så svårt att låta bli att köpa när jag ser nåt färgglatt :)
Elin

2012-09-29 @ 17:10:35
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Teres

Och jag tycker det är så bra att du visar hennes garderob så jag kan visa maken att det finns fler som är lika galen som mig;)
Jag sparar de flesta sommarklänningarna och säljer dem till våren, man får ju dubbelt så mycket för dem då. Men jag kan faktiskt köpa en kortärmad nu med, men då mer tunika kanske.

Kram Teres

Svar: Haha vad bra, skönt att det finns fler likasinnade ;) Ja men då ska jag nog spara dem till våren i stället, man vill ju gärna få betalt ordentligt så att man kan använda pengarna till att köpa nya barnkläder ju! kram Elin
Elin

2012-09-29 @ 19:48:26
URL: http://lantligtismultronbacken.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Helt underbart. Önskar dotterns garderob såg ut så. Men var hittar du alla fantastiska kläder? Å till bra pris?

Svar: Tack! Jag köper de mesta på tradera, jag gillar småfolk mest men en ny tröja går ju på typ 250 ny, så då betalar jag hellre runt 80 kr st begagnade. Andrahandsvärdet är ju så mycket bättre på märkeskläder så när jag säljer den vidare så får jag i princip samma summa som jag gett! Köper jag nytt så handlar jag när webshoparna har rea eller skickar ut rabattkoder typ 25% på ett köp eller liknande. Är det märkesplagg så betalar jag typ aldrig fullt pris, däremot på typ lindex och liknande så köper jag till ordinare pris. Men tradera är mitt tips! Och facebookgrupper som säljer barnkläder!!
Elin

2012-09-29 @ 20:42:36
Postat av: Lottiz

Oj vad mycket kläder, inte illa. Alla ser ut att vara tyger som de som syr egna barnkläder använder. Jätte härliga tyger och färger, gillas :-D
Du gör helt rätt i att spara klänningarna till våren, går mycket lättare att sälja då.

Svar: Kul att du gillar dem! Ja jag gillar verkligen såna tyger, tyvvär så kan jag inte sy barnkläder själv annars hade jag nog suttit och sytt var och varannan kväll ;) Ja jag får nog spara till våren, onödigt om man inte får något för dem nu!
Elin

2012-09-29 @ 21:50:28
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Mamma Marianne

Så fine og herlige farger! :) Her ligger alt i skuffer, så ser ikke på langt nær så pent ut ;)

Svar: Tack! Ja man blir verkligen glad av alla färger! Förstår att det är svårare att ha så prydligt i lådor, Alva hade en byrå när hon var liten men där låg allt bara ihopknövlat så då skaffade jag garderoben till slut ;)
Elin

2012-09-30 @ 07:41:05
URL: http://mammamarianne.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Oj, va mycket kläder! Jag försöker också rensa ur barnens garderob ofta för dom har inte så mycket plats i den (dom delar på en). Men det var mycket färgglatt och fint i Alvas garderob måste jag säga! :)

Svar: Tack! Ja jag har verkligen svårt att motstå barnkläder som är färgglada, det är nog min största last tror jag ;) Vad kul att du kikat in här förresten, jag brukar kika in på din blogg också lite titt som tätt!
Elin

2012-09-30 @ 21:03:34
URL: http://bambi.blogg.se
Postat av: Fru Silver

Jag älskar Alvas garderob! Så mycket fina mönster och färger! Jag jobbar på att Charlies garderob ska bli lika fin! :)

2012-10-01 @ 19:30:28
URL: http://frusilver.se
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Spara till Våren..

2012-10-04 @ 12:53:00
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0