Alvas rum..

Publicerat: 2012-05-13 Kl: 21:08:03 | I kategori: Allmänt |


Jag har visst inte hunnit blogga på några dagar, men jag bestämde mig för några månader sedan att bara blogga när jag känner att jag har tid och inte få dåligt samvete ifall det går några dagar mellan inläggen. Även om bloggen är den roligaste hobbyn jag haft nånsin och skulle kunna sitta med flera timmar varje dag ifall jag hade tid, men det har jag inte längre. Annat var det när jag var mammaledig med Alva och hon sov typ 3 gånger per dag á två timmar. Nu händer det aldrig någonsin att kombinationen Alva sover på dagen och jag är hemma utan något att göra sammanfaller med varandra..

Men jag hoppas att ni alla har haft en bra helg! Själv har vi hunnit med lite allt möjligt de senaste dagarna. Stan med fika på café där Alva valde en "chokladbulle". En jätterolig födelsedagsfest med tjejkompisarna och sovmorgon på söndagen (Alva kommer alltid in och väcker mig när jag har sovmorgon men denna gången lyckades jag somna om efter sju. Typ första gången.) Lekparkshäng i sol och storm. Promenad runt sjön. Bokat flygbiljetter till vår semester i sommar. Och helgen avslutades med att Nina kom förbi med sin borr, och så fick jag äntligen upp min efterlängtade steghylla och tavellist i vardagsrummet. Bilder kommer en annan dag, men oj så fint det blev!

Däremot har jag blivit så himla dålig på att ta med kameran, men några bilder tog jag idag på Alva och Sune. Vi vuxna satt i vardagsrummet och bokade vår semester, vi kommer att åka till Stockholm några dagar i Juli tillsammans med Sunes familj. Det blir Skansen, Gröna Lund och andra typiska turisställen, men så himla mysigt! 

Under tiden lekte Sune och Alva i hennes rum, och ibland hörde man Alva säga " Man ska va försiktig me den här" eller " Jag ska visa dig var den här ska va". Det lät ju lovande..






.. Fast när vi kom in i rummet så såg det ut så här! Haha busungarna, de har verkligen rivit ut varenda pryl som finns i Alvas rum och det var mycket värre än det ser ut på bilden då alla småprylar låg slängda längst väggarna. Så ni som tycker att Alvas rum alltid brukar vara så fint, det beror bara på att jag inte brukar fota när det ser ut så här..




Ser oskyldig ut men skenet bedrar hehe.. Alva i den fina bondgårdströjan från Lindex, hon har storlek 98




Ni kan ju gissa vem som fick städa upp allt igen, jo jag såklart..




Kommentarer
Postat av: Peka

Haha sickna sötingar ;)

Sådär ser det ofta ut fast det bara är Noa (3år) som leker i sitt rum, och ALLTID när hans kusin(2,5 år) hälsar på.

Haha. Ja det är vi vuxna som får städa, men dom har ju kul iallafall. Hellre stök än bråk :)

2012-05-13 @ 21:42:53
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Trivsamma Förändringar

Haha vilken röra det blev! Men jag gissar att dem hade riktigt skoj när dem höll på!



Låter mysigt med en stockholms-resa inbokat!



Kram

2012-05-13 @ 22:42:43
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: Jannie

Men va???Kan det vara stökigt på underbaringens rum??Trodde jag aldrig...ha ha haFÖRSTÅR dig till 100 med tiden.Det är samma här.önskar att man hade minst 10 timmar till per dygn.

KRAMAR

2012-05-14 @ 09:44:45
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Hihi, det ska ju synas att man har kompis på besök !! Och jag är också en sån som städar, plockar och torkar innan jag fotar ... vill man visa ett rum måste man ju visa det när det är fint :)



Kram

2012-05-14 @ 10:05:00
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: jessica, mamma i Familjen vanlig

Mysigt med stockholmshelg, vi ska till Liseberg över midsommar med några kompisar. Lite samma men annan kust :)

Härliga stök-bilder, nu känner jag igen mig, så ser det ut oftast hemma.

Såg att du får vika upp ärmarna på Alvas tröja, då funkar det ju med lite större storlek - funkar tyvärr inte på Judit utan hon blir ARG då.

kram j.

2012-05-14 @ 13:28:59
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Haha på första bilden ser det ut som Alva precis ska säga "öhh vi skulle bara... Sötnosarna:) har du någon mailadress? Tänkte jag kan skicka resedokumenten

2012-05-14 @ 20:28:07
URL: http://eelinws.blogg.se/
Postat av: Isabell - mamma till Embla

Tycker du gör helt rätt i att blogga enbart när du känner för det, roligare att läsa lite mer genomtänkta inlägg tycker jag allafall :)

2012-05-14 @ 21:04:48
URL: http://annaisabells.blogg.se/
Postat av: kiwiberries

haha så ser ut det här för det mesta! båda min små älskar att hälla ut allt, alltså vända upp och ner på lådor, sekunden efter man städat... tacksamt...

2012-05-15 @ 08:12:38
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: andrea

Haha, det där känner jag igen ;) Min lille, som är 21 månader, har fått för sig att han ska ta varenda leksak och lägga allt i ett hörn så det blir ett berg, sen kommer han ut till oss och säger "kom! titta vad jag har gjort!" och är jättenöjd. Som tur är har han börjat hjälpa till att städa upp efter sig också, för det är inte jätteroligt att plocka upp alla de där småprylarna :p



Måste förresten tillägga att steghyllan och tavellisten blev jättesnyggt! Jag hade gärna haft likadant här hemma, men först får det nog bli en ny soffa :)

2012-05-15 @ 09:16:42
Postat av: Evelina

Gud vilken fin och färgglad barnkammare! Inte konstigt att man vill leka där inne :)



Min vän har startat en second hand på nätet som riktar in sig på barnkläder av finare märken för billigt pris, ett tips för dig med småbarn: http://newin.se/



Ta hand om dig!

Evelina

2012-05-16 @ 13:22:29
URL: http://roosaspik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0