Midsommar!

Publicerat: 2012-06-24 Kl: 22:13:07 | I kategori: Allmänt |


Nu börjar säkert många att ledsna på alla bilder på midsommarfirande bloggare, men jag slänger in en bildbomb ändå! Vi började midsommarafton med att ta med vår nya cykelvagn på en premiärutflyktstur bort till en jättefin liten badplats vid sjön. Trots att det var helt perfekt väder så hade jag inte en tanke på att vi skulle bada, så det blev bara lite plask vid strandkanten då Alva inte hade några badkläder. Men eftersom det varit så kallt i luften fram tills nu så tyckte åtminstone jag att vattnet var iskallt..
 
 
!
 
Eftersom Alva har så mycket kläder så är jag väldigt tveksam mot att köpa plagg som bara ska användas vid ett tillfälle, typ röd klänning på jul eller blommig klänning på midsommar. Så vi körde på en klänning från Lindex från förra sommaren, färglad och fin! Jag förstod ju att det inte skulle räcka med bara ett ombyte en hel dag, så det var tur jag inte köpte nån speciell klänning heller haha..


!
 
Gud vad fint det var, det kändes som att vara utomlands! Alva och Andreas gick ut på bryggan och matade fiskarna och ankorna med kex, nästan så att Alva aldrig ville går därifrån!
 

.. Det slutade såklart med att Alva doppade halva rumpan och vi fick skynda hem och byta kläder..
 
.
 
.. Till en jättesöt prickig klänning från H&M, 49.50 kr, och samtidigt kom jag på att jag kunde göra två flätor, och då blev hon ju så fin att vi bara ville äta upp henne ♥
 
 
Hela köksön var full med olika sill och potatis och röror! Det var bara förrätten också, för sen blev det grillat såklart! Tror ingen gick hungrig därifrån efter den måltiden. Och paj till efterrätt. Och nattmat i form av Nachos och ostbricka. Nej jag har nog inte direkt gått ner i vikt under denna helg..
 
 
Det blir inte så mycket bilder från själva firandet då vi var så många som nog inte vill vara med på bild, men det var verkligen en helt underbar riktigt idyllisk midsommarafton! Tomas och Nina hade bjudit in min och Tomas släkt samt Ninas släkt till ett stort knytkalas, och även ordnat jätteroliga lekar, tipsrunda, riktigt somrig musik och jordgubbstårta uppdukat nere på innergården. Vi var tretton personer mellan två och åttioåtta år, och alla hade så himla kul från klockan två på dagen ända tills sent på kvällen!              
   
                                                                                                                      
 
Det enda som vi inte hade var en midsommarstång, men det löste vi genom att dansa små grodorna på gården istället! Alva är mitt i dansen ovan, hon tyckte det var så kul!
 
 
Hoppas att ni alla också haft en bra helg! Nu har jag bara tre veckor kvar till semester också, jihoo!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Så himla söt Alva är, både klänningarna är superfina och många gånger räcker det med den enkla :)
Vädret var verkligen strålande fint i hela Sverige, förutom hos oss i Skåne då, lite bitter är man allt ;)

Ja rea är kul så länge man är bra bemannat, kunderna är glada och man slipper jobba hela dagar. Annars är det ju såklart roligast att vara kund som alla andra och fynda ;)
Kan tänka mig att man blir snabbt less på rean när man jobbar på hm, men det är ju bara att bita ihop ;) kram

2012-06-25 @ 00:19:23
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Postat av: Sandra på Ön

Vilken härlig midsommar ni verkar ha haft och så fina bilder. Ha en fin måndag. Kram från Sandra

2012-06-25 @ 11:48:00
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Julia

Mysiga och fina bilder! Personliga fina bilder kan det aldrig bli för mycket av :-) Jag packade också på en bunt med fjolårets klänningar för E.. fast tro det eller ej men jag tror att bara en behövdes :-)

2012-06-25 @ 13:00:11
URL: http://www.juliasinspiration.blogg.se
Postat av: Busamedemla

Vilka härliga bilder! Midsommar är en av mina favvo-högtider!

2012-06-25 @ 20:29:55
URL: http://Www.busamedemla.se
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Super härliga bilder! Och här hemma kläddes ungarna inte upp överhuvudtaget ... dom sprang runt halvnakna hela härliga midsommarhelgen ;)
Kram

2012-06-26 @ 09:22:37
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: AnnaMalin

Helt underbara bilder från er Midsommar! Det kan man inte bli trött på att se ;-)

KRAM!

2012-06-26 @ 12:55:20
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Sandra

Såå söt tjej du har! :D

2012-06-26 @ 16:34:23
URL: http://sandragoespublic.blogspot.com/
Postat av: LITTLE MAMA [blivande mamma]

Vilken trevlig blogg :)

2012-06-26 @ 18:25:02
URL: http://blogg.allforforaldrar.se/littlemama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0