Ett paket till mamma..

Publicerat: 2012-06-05 Kl: 21:49:00 | I kategori: Alva 2-3+ år |




Finaste tjejen med bus i blicken.. Klänning med jordgubbar från Lindex.


Alvas humor är verkligen helt underbar och hon får oss alltid att skratta här hemma. Hon har sedan länge börjat nå upp till låset inne på toan där hon gärna står och låser, låser upp, låser, låser upp och så vidare i all oändlighet (jag är med henne inne på toan såklart, men det är tur att vi har ett toalettlås som går att lirka upp utifrån ifall olyckan är framme..)

Det nyaste är dock att hon låser dörren och sen ropar " Pappa kom hit! Kom in på toan och kolla" och så står hon och fnissar och väntar tills han kommer och försöker öppna dörren. Som är låst. Då tjuter Alva av skratt och säger att hon lurade pappa. Helt underbart, och det här är något hon kommit på helt själv också, vi blev lite förvånade första gången då det verkligen var så uppenbart att hon bara ropade på honom för att luras.

Sen har hon även börjat säga hela tiden "Mamma vet du vaaa?". "Nej vadå Alva?" svarar jag och då har hon flera gånger svarat "Du ska få ett paket från mig!" " Jaha vad är det för paket?" Då har vi fått massor av roliga svar som till exempel "tomten har varit här med ett paket till dig" eller "Paketet står i hallen" (eeh nej det gjorde det inte) . Underbara Alva ♥


Jag tänkte även passa på att påminna om att mina traderaauktioner snart avslutas! Flera grejer är redan sålda genom köp nu, men en hel del fina saker finns kvar så skynda fynda! I och för sig avslutas de inte förrän imorgon kväll, men då kommer jag inte att hinna blogga eftersom jag faktiskt fyller år imorgon på självaste nationaldagen! Tänk att jag blivit hela.. tjugofem år. Vad tiden går fort..











... Eller så fyller jag visst trettioett. Men jag känner mig som tjugofem. Max. Förutom när min dåliga humor kommer fram för då känner jag mig som tolv haha..






Kommentarer
Postat av: Julia

Åh det är så roligt när man upptäcker att de börjat få humor de små liven :-) Min äldsta har också börjat skoja.. det är mycket skojigheter och sen ett "jag skoja " och en massa skratt efteråt :-)

2012-06-05 @ 22:13:49
URL: http://juliasinspiration.blogg.se/
Postat av: Trivsamma Förändringar

När man läser om Alva och hennes påhittig upptåg så längtar man nästan tills ens egen bebis blir större. Men samtidigt går bebistiden alldeles för fort känns jag, måste njuta av varje sekund!



Grattis i förskott! Hoppas du får en härlig födelsedag! Tänk att hela Sverige kommer flagga för dig ;-)

2012-06-05 @ 22:33:27
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hejsan ^^



Skulle du vilja prova på hudvårdsprodukter från Mary Kay gratis?

Ska ta och boka kalendern full nu framöver. Vill DU ställa upp och hjälpa mig fylla den? =)



Jag är hudvårdskonsult och håller i klasser i Umeåtrakterna där det ingår en gratis ansiktsbehandling med hudkurs och handinpackning, avslutningsvis även lite makeup. Det är inget köptvång utan du väljer själv om det är någonting du vill ha.

I varje klass finns det sex platser där du kan ta med dig några vänner som också får göra detta tillsammans med dig helt gratis! Vill du komma själv så går det naturligtvis också bra. Klasserna kan hållas antingen hemma hos mig eller hos er, detta kommer vi överens om vid tidsbokning.

Ni kommer att få fylla i ett analyskort om eran hud, vilken jag utgår ifrån när jag sen skräddarsyr en ansiktsbehandling till var och en av er. Jag undervisar er och ni får då själv prova de utvalda produkterna på er själva.

OBS 18års gräns på vissa produkter!



Låter det intressant? Hör av dig så berättar jag mer och förhoppningsvis bokar vi in en tid :)

2012-06-06 @ 03:51:06
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha så skojigt! När vi just hade flyttat hit så hade vi inte hunnit se att det satt en nyckel i Mikas rums dörr. Så en gång när vi busade sprang hon dit, stände dörren och låste dörren. Paniken för mamman blev förstås total när hon inte lyckades låsa upp igen (hon nådde typ inte) Tur pappan var hemma, han tänkte lite mer klart och kunde montera lös handtaget :P



Grattis på födelsedagen!! Jag tror vi ska på kosläpp idag på Röbäck, häng på vettja om ni inte ska fira hela dagen :)

2012-06-06 @ 08:57:40
URL: http://cyberkaka.blogspot.com
Postat av: Emma

Grattis :)

2012-06-06 @ 18:52:26
URL: http://emmabloggat.blogspot.com
Postat av: En ovanligt bra gravid och mammablogg

Grattis i efterskott! Hoppas du fick en fin dag, och även såklart ett paket från Alva.

2012-06-07 @ 12:50:10
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Jennie

Grattis i efterskott ! Jätte mysig blogg du har !

2012-06-07 @ 13:52:13
URL: http://dejodesign.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hahaha, så söt hon är alltså. Go-unge!

Misstänkte nästan att det var dina kläder på tradera, hade sparat det lila/rosa nattlinnet i minneslistan men glömde bort att buda igår, surt. Annars hade du fått mer än 65kr för det iaf :)



Stort efterskottsgrattis på 25års-dagen ;)

Kram!

2012-06-07 @ 14:17:20
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Underbara du! Grattis i efterskott! :)



Många kramar! :)

2012-06-07 @ 16:09:09
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: boosse

Måste gå in på internet oftare! Ett stort påtokförsent grattis! Hoppas att du hade en fin födelsedag full med gott och goa Alvakramar!

2012-06-07 @ 18:48:39
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0