Dubbelt upp av ugglor!

Publicerat: 2012-10-28 Kl: 12:43:54 | I kategori: Barnprylar |





Alva i sin uggletröja från Småfolk leker med två av sina gosedjursugglor. Väldigt passande kombination om jag får säga det själv haha..



Jag har alltid en massa utkast på gång, och då och då så glömmer jag bort att publicera dem över huvud taget. Dessa bilder då Alva hade kafferep med två av sina ugglor är dock för fina för att inte publicera alls trots att de nog är från i början av sommaren någon gång. Det ser jag på Alvas hår som säkert har vuxit en halv decimeter sen dess! Att bjuda på fika i sitt rum är något av det bästa Alva vet, helst bjuder hon såklart på riktigt fika, men träbakelser går nästan lika bra. Fast bara nästan.

Jag tycker att det är himla roligt och smickrande att jag fortfarande får mail då och då med frågan ifall jag syr upp ugglor på beställning, och tyvärr så gör jag ju inte det. Dessa två ugglor sydde jag till Alva hennes första jul för två år sedan, och eftersom jag inte kan sy egentligen så använde jag mig inte av nåt mönster eller så utan fantiserade bara ut en bild i huvudet hur jag ville att de skulle se ut, klippte ut på frihand och sydde ihop. Vilket såklart resulterade i att de inte är så snygga om man kollar nära, det är bara att kolla på näbben på kortet nedan så ser man ju hur fult jag syr. Men på långt håll är de himla söta som tur är och Alva gillar dem!




- Godnatt, jag och ugglorna sover på golvet inatt mamma. Låtsassova och snarka är också något som hon tycker är himla kul..


Nu ska vi ta en sväng till Barnens hus och köpa en vintermössa till Alva, sen är vi helt klar med allt vi behöver till henne för vintern! Sen ska vi bjuda Alvas farmor och farfar på middag ikväll, jättemysigt! Alvas farfar är så snäll och ska hjälpa oss upp med stringhyllan i köket också, gud så fint det kommer att bli. Vi har ju betongväggar i hela lägenheten så det är ett projekt varje gång man ska upp med minsta lilla tavla.. Trevlig söndag på er ♥




Kommentarer
Postat av: Lilly (Sandra)

Mysig blogg och fina bilder ♥

Har du haft en bra helg?
Kram

2012-10-28 @ 19:45:30
URL: http://lilly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0