Stockholm del ett - Skansen

Publicerat: 2012-07-24 Kl: 20:52:30 | I kategori: Allmänt |





Jag delar upp bilderna från Stockholm i flera inlägg känner jag, det är nog ingen som orkar kolla igenom hela inlägget annars haha.. Vi bodde iallafall på ett jättebra hotell på Söder som hette Scandic Malmen, med bra läge och bara typ tio minuters gångväg till Slussen där vi åkte över till Djurgården. Först besökte vi Skansen vilket såklart uppskattades hos både Alva och Sune! Egentligen skulle vi dit redan första dagen, men just när vi var på väg att promendera bort till Slussen kom det där fruktansvärda regn/hagelstormen så vi fick skjuta upp det en dag.




Det var liite svårt att få Alva att lämna den spännande rutchkanan, men är man på Skansen vill man ju se djuren!



Vi hade tur och fick se alla djur som brukar gömma sig ibland som rävarna och vargarna, Alva hade pratat flera dagar innan om att hon ville se just vargar. Men när vi gick därifrån sa hon "men den ena vargen var bara en på låtsas" haha, den låg och sov så det kanske inte var så konstigt att hon trodde det.. Björnarna höll på med en brottningsmatch typ en decimeter från glasrutan där vi stod och kikade, så på så sätt var det ett himla bra besök!



Klart man måste gå upp och ha lite allsång på scen!



Akvariet har jag alltid tyck varit det som är mest spännande med Skansen, och i slutet så ville Alva såklart klappa ormen. Något som jag aldrig gjort, men är man två år och modig så är man..



Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Skoj med djurpark! Och det där med rutschkanor mitt inne på djurparken är kanske inte alltid en smart placering .... edvin skulle nog fastnat där han med ;)

2012-07-24 @ 21:47:53
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder du har tagit och så mysigt ni verkar ha haft det. Kram från Sandra

2012-07-24 @ 22:59:12
Postat av: Sandra på Ön

Anonym ovan var tydligen jag ;)

2012-07-24 @ 23:00:34
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: hos familjen vanlig

Stockholm o Skansen är alltid ett säkert kort och smidigt att bo mitt på Söder. Är vädret bara bra finns ju hur mycket som helst att göra.

kram j.

2012-07-25 @ 07:57:22
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma Och gravid med smurfen

Ser ut som en härlig dag på Skansen

2012-07-25 @ 08:36:10
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0