Stockholm del två - Gröna Lund

Publicerat: 2012-08-09 Kl: 09:46:53 | I kategori: Allmänt |





Kanske bra om jag lyckades kolla igenom alla semesterbildern innan sommaren är slut, här är några bilder från Gröna Lund. Alva älskade karusellerna och ville aldrig fara därifrån så tivolin kommer nog att bli en stor favorit för henne. Modig var hon också och ville åka allt hon såg inklusive stora bergochdalbanor, men där drog vi gränsen haha.. Däremot ville hon bestämt åka flygande mattan i Lustiga huset (som jag själv var typ åtta år innan jag vågade åka..) och när hon kom ner skrek hon "en gång till, jag vill åka igen", så hon har blivit mycket mer framåt och modig bara de senaste månaderna!

























Det här var Alvas favorit och hon blev så ledsen stackarn  när åkturen var slut och hon inte fick sitta kvar.. 




Vi vuxna köpte åkband och hann ändå åka en del förutom alla barnkaruseller. Några bergochdalbanor, Lustiga huset och lilla uppskkjutet var det jag hann med innan jag kände mig nöjd. När jag var yngre åkte jag precis allt, och om och om igen, men nu har jag nog blivit gammal för jag skrek typ högre än tioåringarna och kände mig yr hela kvällen..



Vissa karuseller var det knappt någon kö på som den ovan, så där kunde hon åka om och om igen. Just att stå i kö långa stunder var nog det som Alva tyckte var jobbigast, hon ville ju åka allt på en gång såklart!



Avslutade med en sockervadd, Alva ville smaka men tyckte inte alls att det var gott utan mer rolig att hålla i.




Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Vilken liten tuffing hon är! :)
Kram

2012-08-09 @ 10:24:42
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sandra på Ön

Vad mysigt med Gröna lund och fina bilder du har tagit. Längtar till att Vilja är lite större nästa sommar, så att vi också kan besöka något nöjesfält. Kram från Sandra

2012-08-09 @ 10:44:55
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Helen

Vilka härliga bilder!
Skulle gärna tagit en tur i kärlekstunnlen denna sommar det är vad jag klara av däremot Ronja vill gärna åka allt hon ser:P.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0