Får och rådjur!

Publicerat: 2012-08-09 Kl: 22:22:37 | I kategori: Allmänt |


Eftersom min kamera ändå håller på att gå sönder så har jag inte haft med mig den och fotat vår vardag så mycket i sommar, så instagram har blivit det som gäller till vardags, elinochalva heter jag där. Andreas har börjat jobba igen den här veckan så jag och Alva är hemma själva, men som tur är så har vi haft jättetrevligt sällskap varje dag ändå av Anna och Mika! Alva och Mika går på samma avdelning på förskolan och har lekt tillsammans jättemycket där, så att vi i vintras blev grannar var verkligen superkul.

Vi har de här dagarna hunnit med att vara både på stranden och slappat hemma på gården med lunch utomhus, och idag blev det en cykeltur till 4H-gården. Jag har ju som sagt inga bilder, men Anna var så duktig och tog med sig kameran så kika in på hennes blogg! Alva älskar verkligen fåren och står och kramar dem hela tiden, det är tur att de är vana vid barn och inte bryr sig att det står en tvååring och håller om dem..

Nu tänkte jag att jag skulle sätta mig att rita lite i Illustrator, jag håller på med ett motiv som ska matcha med räven nämligen dessa rådjur! Här är en liten sneakpeak men den är som sagt inte färdig än utan några detaljer och färger ska nog ändras. Men inom någon vecka borde den vara helt klar, bara jag kan slita mig från att blogga och läsa bloggar på kvällarna..





En liten sneakpeak på ett av motiven jag pysslar med just nu, sen är det även minst ett ugglemotiv på gång!

 

Rådjursmotiv är snart på gång till försäljning, jag ska matcha med räven som jag redan hängt upp i Alvas rum!



Räven och mina andra motiv kan du kika på och köpa här!




Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Jätte fina! Och ugglemotivet blev jag riktigt nyfiken på ;)
Kram

2012-08-10 @ 09:38:23
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Rebecca

Åh så fin... Håller precis på att måla sonens sovrum nu, rådjurstavlan kommer passa perfekt! Så fin!!!

2012-08-10 @ 14:04:55
URL: http://Mummybecca.blogg.se
Postat av: Malin

Va fint, duktig du är.

2012-08-10 @ 19:56:10
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Jättefin blogg som jag hittade via styleroom! Nu är jag helt lost i illustratör-världen men blir nyfiken på hur man gör såna grejor på datorn, vad är det för program och hur funkar det? Med vänlig hälsning, Anna

Svar: Hej Anna! Tack så jättemycket för din kommentar, kul att du gillade bloggen :) Jag ritar i ett program som heter Illustrator och då använder jag mig av en ritplatta. Man kan även använda datamusen, men jag tycker att det är lättare med penna. Men jag vet att många ritar i photoshop också och det tycker jag är enklare, men kvaliten blir inte lika bra om man ska trycka upp! Lycka till med ritandet :) Mvh Elin
Elin

2012-09-02 @ 08:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0