Ugglor i höst

Publicerat: 2012-07-31 Kl: 22:54:24 | I kategori: Allmänt |




Eget kollage med bilder lånade från Lindex.se



När det kommer till de stora kedjorna så har jag alltid gillat Lindex barnkläder bäst, de har mycket färgglada kläder med fina mönster. Sen Alva växte ur babyavdelningen och började ha flickstorlekar har jag dock knappt köpt några kläder där längre, men några guldkorn hittar man ibland! Av höstnyheterna fastnade jag för dessa plagg ovan, inte så oväntat med uggleklänningarna kanske.. Bodyn är ett litet tips med er med mindre barn, synd den inte fanns som klänning i Alvas storlek!

De två uggleklänningarna fick faktiskt hänga med hem redan idag, de första plaggen i storlek 104 så det dröjer väl ett halvår minst innan de passar. Men lika bra att köpa lite större eftersom Alva inte direkt har brist på kläder, men någon gång kommer hon ju att växa ur plaggen hon har i garderoben just nu , hemska tanke.

Förutom att shoppa uggleklänningar har jag och två tjejkompisar tagit en roadtrip ner till Ikea i Sundsvall, hela 52 mil och typ 7 timmars bilfärd men det var det värt! Jag hade lovat att inte köpa en massa onödigt eftersom vi har så värdelösa förvaringsmöjligheter hemma, och det tyckte jag att höll. Nya nattygsbord, en datahurts och lite ramar var lite av det som hängde med hem, för genom vas/prydnads/doftljus-avdelningen gick jag igenom utan att ens kolla i hyllorna, klapp på axeln till mig själv..



Nej nu är det bäst att fortsätta skruva så att jag blir klar med första möbeln, trevlig kväll på er!





Kommentarer
Postat av: Sandra på Ön

Ugglebodyn var jättefin. Var ett tag sedan jag var in där, men Vilja har börjat växa ur sina kläder. Så måste ta en shoppingtur till henne snart.

Så Sundsvall blir erat närmsta också?? Det blir närmsta IKEA för oss också. Mysigt med en liten tur dit då och då.

2012-08-01 @ 00:34:58
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Peka

Ja har man en tjej så är lindex kul även på större avd.
Pojksidan är trist och alla fina kläder har puffärm eller Är klänning :(
Jag kan köpa tunika/klänning till sonen men sambon är inte riktigt med mig..

2012-08-01 @ 02:12:20
URL: http://pekasrosa.blogg.se
Postat av: Peka

Ja har man en tjej så är lindex kul även på större avd.
Pojksidan är trist och alla fina kläder har puffärm eller Är klänning :(
Jag kan köpa tunika/klänning till sonen men sambon är inte riktigt med mig..

2012-08-01 @ 02:12:24
URL: http://pekasrosa.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Älgtröjan var ju superfin! Den måste jag in och spana lite på :)

2012-08-01 @ 12:16:56
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Julia

javisst är de fina! Har den rosa uggle-tunikan till min tjej. Köper ofta en storlek större i tunikor för de brukar kunna ha dem ändå och så kan de ha dem längre vilket är kul om det är ett fint plagg :-) Egentligen gillar jag den med turkost mer men valde den andra för att jag vet att E hellre vill ha den.. blev lite kluven när jag skulle köpa den - mitt val eller hennes.. :-)

2012-08-01 @ 21:19:07
URL: http://www.juliasinspiration.blogg.se
Postat av: Sandra

Måste till Lindex;) Så fina!!! Ser fram emot mitt tryck från dig:)

2012-08-01 @ 23:12:55
Postat av: Malin

Hej!

Visst är det kul när barnen börjar prata..vår lille son på 2.5 har fått världens största ordförråd denna vecka...bara sådär helt plötsligt pratar han hela långa meningar. Så söt!
Håller med dig om Lindex...de har de bästa barnkläderna ( om man inte vill köpa dyra märkes vill säga)jag handlar nästan alla barnkläder där. Passar oftast på, på rean och handlar lite större kläder framöver. Barnkläder går ju lixom inte ur modet. Just nu är Alfons insnöad på traktortröjor. Det har lindex flera av....sen är mumin en favvo för mig.
H/Malin

2012-08-02 @ 09:32:09
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: Carolina

Tack för tipset! Gillar den turkosa klänningen. :-)

2012-08-02 @ 12:33:21
URL: http://Carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0