Gula små stjärnor..

Publicerat: 2012-02-18 Kl: 23:27:17 | I kategori: Allmänt |




Lite svårt att se, men Alva har fått sin första ansiktsmålning, gula stjärnor som hon var så stolt över ♥


Hoppas att ni alla haft en bra start på helgen och vad kul att så många gillade cirkusen i förra inlägget, tack! Själv har jag inte hunnit blogga någonting alls på några dagar då vi haft fullt upp. Det kommer att bli lite glesare mellan inläggen framöver också då jag vill lägga några fler timmar i veckan på att komma igång med företaget, och jag vet att jag skrivit det många gånger förut och ändå bloggat på som tidigare men det är ju så kul att blogga så det är svårt att låta bli många gånger, bloggberoende som man är.

Idag har vi haft fullt upp sen vi klev upp imorse, superkul! Jag älskar att ha saker inplanerade när vi är lediga, speciellt då jag alltid jobbat nästan varje helg så länge jag kan minnas så nu när jag har fler lediga helger i år så vill jag hinna med så mycket som möjligt. Dagen började med bob och pulkåkning i Bräntbergsbacken tillsammans med Sune och familj, och det var ju tur att vi åkte dit redan på förmiddagen. På eftermiddagen kom världens snöstorm som dånar utanför fönstrena fortfarande så imorgon blir det busplaneten ifall det fortfarande är storm ute! Sen blev det lunch på närmaste uteställe vilket visade sig bli Mcdonalds (jag vet, inte så bra men det var faktiskt första gången Alva åt där!). Både Sune och Alva fick varsin ansiktsmålning som de var så nöjda över, så himla gulliga! Alva gick runt hela dagen sen och sa att hon hade "gula stjärnor på kinden" och var så stolt.

Sen har vi faktiskt varit på ett lite mer oväntat ställe, nämligen Mariakyrkan som hade karnival ikväll! Eller vi har ju varit där för inte så länge sedan eftersom det är dom som anordnar Öppna förskolan i området vi bodde på innan vi flyttade, men Alva var ju bara knappt ett år då så jag vet inte om hon kom ihåg det. Det var en av Andreas kompisar som var med och ordnade kvällen och tipsade oss om det och det var tur att vi åkte dit för Alva tyckte att det var superkul. Ansiktmålning, ett bord fullt med snacks, girlanger, pysselbord, lekrum, sång, barnteater , semmelkalas (fast vi skippade det och åkte hem när det började) och uppvisning av afrikans dans och trummor, ja Alva och alla andra typ hundra barn som var där somnade nog himla gott ikväll.

Kommentarer
Postat av: boosse

Karnevalen verkar ju toppen! Perfekta nöjet för barnfamiljer.



Kan tänka mig att det tar ett tag innan man har in fjunget med pennorna. Ska nog ta och köpa hem och pröva. Är ju så sugen till att måla något till Maribels rum. har ju gjort men på vanligt ritpapper och färgpennor bara. Finns det ollika sorter, bra vs dåliga eller finns det kanske bara en sort? Och visst är klänningen fin! bebisavdelningen har så mycket fint att man blir tokig. Kram

2012-02-19 @ 20:17:31
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

sötaste alva :D

2012-02-20 @ 09:19:02
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Jenin

son varför det är så roligt?

^_^

2012-03-05 @ 10:26:51
URL: http://trainingmuaythai.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0