Julfint!

Publicerat: 2012-12-09 Kl: 14:37:57 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Vi klädde granen redan förra helgen, men det känns lite passande idag med ett juligt blogginlägg då det är andra advent. Idag har vi varit på Gammlia julmarknad vilket hade varit jättemysigt ifall det bara inte snöat så extremt mycket. Alva fick iallafall åka häst och släde med sin farmor för första gången samt att jag köpte med mig lite torkade kantareller hem. Helt tomhänt kan man ju inte vara efter att ha gått på marknad! Tomten hittade vi inte heller men det kanske var lika bra då Alva verkar ha blivit rädd för tomten den senaste tiden till skillnad mot förra julen då hon älskade tomten.





Inte världens snyggaste gran kanske hehe, men det blev en kombination av allt möjligt. Kulorna köpte jag typ när jag flyttade hemifrån för evigheter sen på Rusta, men nytt för i år är de små vimplarna från Lagerhaus som jag tyckte var himla söta! Det skulle nog passa bra med kulor i färgglada färger, men jag orkar inte köpa något nytt i år. Tvärtom har jag inte ens tagit upp jullådan med tomtar och prydnader utan det är några enstaka julgrejer här hemma plus lite röda kuddar, det får räcka den här gången!




Sötaste tomtenissen! Det var så gulligt när Alva klädde granen och satte alla kulor på samma gren typ, och samma i fredags då jag köpt polkagriskäppar som hon satte dit, alla på samma gren..


 
 
 

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Åh så fina vimplar i granen !!
Vi var på julmarknad igår. OCh jag kom hem med en mössa till Edvin. Som sagt tomhänt kan man inte komma hem efter en dag på marknad ;)
Kram

2012-12-09 @ 18:40:15
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Jennie

SV: Färgen jag är ute efter är en blandning av lite mintgrön, turkos och aqua. Svårt att beskriva hur färgen ser ut, min bästa vän inreder barnrummet i den färgen och hade velat köpt matchande tavlor i present :)

2012-12-10 @ 10:37:49
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0