Vart är garderoben mamma?

Publicerat: 2012-08-01 Kl: 10:16:00 | I kategori: Alva 2-3+ år |




                                            En klok liten tjej ♥


Nu var det länge sedan jag skrev något om Alvas utveckling, men det är lite svårt att skriva ner sådant hon säger nu när hon pratar som en liten vuxen, då skulle jag fylla en hel bok per dag. Men jag ska försöka göra ett inlägg inom den närmaste tiden, nu blir det bara ett citat från imorse så att jag inte ska glömma det.

Alva imponerar varje dag med sina roliga och kloka saker som hon säger, och även hur bra minne små barn verkar ha. Nu var det åtta månader sedan vi flyttade vilket ju gick jättebra, Alva kände sig hemma och älskade sitt nya rum med en gång, och sen dess har hon inte nämt vår gamla lägenhet typ. Tills imorse då hon stannade upp mitt i leken i hennes rum och sa:


"Mamma vart ä min lilla garderob, den som jag brukar riva ut mina kläder ur? Jag vill ha den här i mitt rum, vart ä den mamma?"


..och så gjorde hon stora gester med händerna som visade hur hon låtsades riva ur massa kläder och kasta på golvet. Då fick hon väl någon flashbackupplevelse från ett år tillbaka i sitt gamla rum där den fina lilla Ikeagarderoben stod då, tyvärr fick den ju inte plats i flytten. Men nu är jag glad att jag inte gjorde mig av med den, så flyttar vi till något större någon gång så får den flytta in igen!




Kommentarer
Postat av: Karin O

Roligt att följa:)

2012-08-01 @ 10:19:57
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Men sötisen då! Edvin ha också ett sånt där "hästminne", nästan lite läskigt ibland ;)
Kram

2012-08-01 @ 12:11:41
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och Olivia

Det är så häftigt att de minns så bra! Och så duktig hon är på att uttrycka sig! Det vore verkligen roligt att låta våra småtjejer snacka med varandra någon dag. Kram på er!

2012-08-02 @ 11:19:51
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0