Reafynd från Småfolk del två..

Publicerat: 2012-08-31 Kl: 19:48:00 | I kategori: Barnkläder |




Alltså lyckan när man sliter upp ett paket med sånt här fint innehåll..



Nu var det ett tag sedan jag fick hem det andra paketet med reakläder från Småfolk, men bättre sent än aldrig! Alla kläder är beställda från tigeromilo.se och var på halva priset eller mer. När jag kikade in nu så fanns det inte så mycket rea kvar, men det som fanns var väldigt billigt till exempel bodys för 66 kr. Däremot fanns det en del fina höstnyheter, men jag håller mig till mellandagsrean och hoppas på att det fortfarande finns något fint kvar då!




Två t-shirts till nästa sommar. Lejontröjan är nog bland de finaste jag sett, bilden gör inte det fina mönstret rättvisa!



Baddräkt till nästa sommar samt en långärmad tröja till förskolan i höst. Jag tog 98/104 på den även om hon fortfarande kan använda sina tröjor i 92/98, men de börjar bli lite trånga i ärmarna vissa av dem. Baddräkten var väldigt liten för er som funderar på att köpa den, jag tog 104/110 och Alva använde den faktiskt redan nu i sommar när hennes andra var blöt, men förhoppningsvis funkar den ändå nästa år.



Mitt bästa fynd var det här fina regnstället, jag betalade 300 kr för både jacka och byxa. Om man jämför med Lindex så är det här typ 200 kr billligare så det var ett bra köp! Det är alltid en chansning att köpa på nätet när man inte klämt på plaggen i butik, men jag blev glatt överraskad. Det är väldigt tunnt och smidigt, inte alls klumpigt som vissa galonplagg kan vara. Storleken är 98/104 för er som undrar!



Trevlig helg på er! Själv ska jag försöka krya på mig från min feber/hosta/förkylning, men det blir nog en sväng ner på stan. Jag har bara shoppat klänningar och tröjor de senaste månaderna så Alva behöver en hel hög med byxor inför hösten. Jag såg att Lindex hade velourleggins, perfekt till klänning när det blir kallare! Annars körde vi på Lindex 3 för 2 velourbrallor hela förra vintern så dem tänkte jag bunkra upp med..





Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Jätte fina kläder! Och kanonpris verkligen på regnstället :)
Kram

2012-08-31 @ 21:01:00
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Maria

Åååå vad lejontröjan var fin!!

2012-09-01 @ 09:38:42
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: Jenniefer

Åh vad fina fynd! Den här rean hade jag missat ska in o kolla om d finns något kvar =)

2012-09-01 @ 18:28:59
URL: http://jenisitas.blogspot.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Åhh, fina plagg! :D Hade gärna velat haft det där galonstället jag med fast Molly har redan två :P

Vi måste också köpa byxor åt Molly, hon har växt ur alla sina under sommaren så vi kör nog också på Lindex och ska nog prova leggingsen som du tipsar om :)

2012-09-01 @ 21:03:37
URL: http://surrovich.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Å vad mycket fina kläder! Härligt med mycket färg på barnkläder

2012-09-04 @ 09:20:51
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Mamma Miaa

Men åååh småfolks regnställ är sååå fina, det får det blir nästa gång vi måste köpa nytt :)

Svar: Ja de rekommenderas verkligen :) Himla smidigt material, jag har nog inte sett något annat märke som känns så tunn och mjuk! Sen får vi väl se hur bra de håller i vattenpölarna ;)
Elin

2012-09-17 @ 23:51:46
URL: http://actioonradar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0