Lite Ikea

Publicerat: 2012-08-02 Kl: 20:56:45 | I kategori: Barnprylar |






Klart jag inte kunde åka till Ikea utan att köpa med mig en present hem till Alva, så det fick bli dessa fina bilar i trä samt två söta förvaringsboxar med ugglor på. Dessa var för övrigt det enda som kan klassas som ett onödigt köp, annars köpte jag bara några småsaker som vi saknade här hemma, och så nattygsborden och en datarhurts, men de kan jag visa när de är monterade och klara!

Det är så kul att köpa presenter till Alva för hon blir så himla glad vad hon än får, "åååh vad fina ugglor, åååh vad fina bilar, ä dä mina?" sa hon glatt!






.. Och sen upptäckte ju Alva vad som hon nog tyckte var det bästa köpet - plåster. Hon gillar verkligen boken Ingrid har plåster så jag skyller lite på den att Alva gjorde precis som Ingrid i boken och började plåstra om både gosedjur och bilar. Medans jag stod i köket hann hon väl använda upp typ femton stycken, så vi får hoppas att hon inte gör illa sig på riktigt och behöver dem eftersom det nu inte finns några kvar. Jag lät henne hållas när hon började sätta fast dem på mitt ben "oj mamma har slagit sig, jag ska hjälpa dig mamma" och på sig själv, men när hon började säga "oj tapeten har gjort illa sig" och klistrade fast plåster på tapeten var leken slut..




Både roboten och elefanten hade tydligen gjort sig illa, de stackarna..



Sen tänkte jag även ge ett litet shoppingtips ifall någon är lite sugen på att reafynda! Min samarbetspartner Hjärtat mitt vill tömma sitt lager för att göra plats för höstnyheter så fram till på söndag är det ytterligare 30% på alla redan nedsatta priser! 30 % extra på alla rea alltså, så skynda fynda!




Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Men söttjejen! Klart att man måste plåstra om ALLA som gjort sig illa ;)
Kram

2012-08-02 @ 21:35:59
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sofi

Men åh vilka fina boxar, är de verkligen från Ikea?

Svar: Ja visst är de fina :) köpta på Ikea, och det fanns även matchande anteckningsblock som jag också köpte!
Elin

2012-08-04 @ 19:07:46
Postat av: hos familjen vanlig

Tack för bra shoppingtips igen! Har lite köpstopp just nu men är samtidigt på jakt efter runda förvaringsboxar och dessa skulle passa i barnens rum, både färg och mönstermässigt. Och tittar nog in hos Hjärtat mitt oxå...
kram j.

2012-08-04 @ 20:27:04
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Ååhh vilka fina uggle lådor. Ikea?? Har aldrig sett såna fina där :-)
Passar dock perfekt till dotterns rum nu när vi ska flytta om en månad. Vi ska ha modern retro i nya lyan.
Har sagt det förr...men jag tycker verkligen om din blogg. Samma intresse för barnkläder plus att jag älskar dina posters :-)

Ha en skön måndag!

Carola

2012-08-06 @ 13:46:12
URL: http://www.flottforsmatt.blogspot.com
Postat av: Karro

Snygga boxar! Vet du vad dom heter? Försöker hitta dem på hemsidan. :)

2012-08-10 @ 09:43:22
URL: http://mittfro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0