Mössinventering på gång

Publicerat: 2011-09-17 Kl: 20:35:00 | I kategori: Barnkläder |


 

 

Lika bra att rensa och sortera varenda skrymsle och vrå här hemma när när man ändå är på rensarhumör. Alvas byrålåda i hallen var helt proppfull, och det är inte konstigt med tanke på att där ligger mössor och vantar sen Alva var pytteliten så det var verkligen dags att rensa ur allt som blivit för litet. Sen är det ju skönt nu när hösten och vintern kommer att ha koll på vad som fortfarande passar och vad man måste köpa nytt.

 

Alva hjälpte till såklart med att testa vad som passade eller inte. Fast hon ville bara prova de mössor som hon valde själv, de jag ville att hon skulle prova skulle hon inte ta på sig. Klart man måste bestämma själv när man är ett och ett halvt år.. Hur som helst så rensade jag bort en hel icapåse med urvuxna mössor, vantar och annat, så nu finns det åtminstone plats att hitta det man behöver.

 

 

 

Vänstra högen uppifrån: Röd och grön med elefant från tradera, rosa med moln från Jny design, svart med igelkottar från tradera, turkos fleece från Villervalla. Högra högen uppifrån: randig från kameleont design, röd moln från tradera, grön moln från Hjärtat mitt, turkos med stjärnor från Kameleont design, blå med får från Hjärtat mitt

 

 

Från att ha haft en halv byrålåda med mössor (jag var visst lite mössberoende där ett tag..) så blev det inte många kvar. Speciellt inte om man bortser från den högra högen som bara innehåller mössor som fortfarande är för stora. Det är nackdelen med att köpa mössor på tradera och över internet, det är svårt att se hur storleken ser ut och dessa mössor kommer nog inte att passa det närmaste året iallafall. Alvas ugglemössa låg nog i skötväskan när jag tog bilden, men annars är det den vänstra högen som förhoppningsvis passar just nu. Minus den rosa molnmössan som jag med sorg måste inse är för liten nu, jag älskar molnmössor..

 

Av alla mössor vi haft så har jag en favorit, fleecemössan från Villervalla är den överlägset bästa vilket beror på att den går ner lite grann över öronen. Just när det kommer till ytterplagg så försöker jag nu att gå efter kvalitet och funktion istället för utseende som jag alltid har haft en tendes att göra.. Istället för  flera halvbra mössor så tänkte jag hellre köpa en som är lite dyrare och sitter perfekt. Därför köpte vi en mössa från Geggamoja som går ner över öronen som funkar just nu när det är halvkallt, jag kan visa den sen ifall någon vill se.

 

Det är ju egentligen så att man oftast väljer att bara använda just den  favoritmössan eller favoritplagget som funkar och sitter bäst, så den kommer definitivt att bli välanvänd! Detta år är det ju redan för sent, men nästa höst kommer jag definitivt att satsa på två bra istället för tio halvbra, man lär sig av sina misstag..

 

 

 

Tänker inte testa det som mamma vill, mycket roligare att ha solglasögonen bak och fram..

 

 

Trevlig lördagskväll alla ni som kikar in här, nu är det soffan som gäller resten av kvällen!

 

 


Kommentarer
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Ojoj, det var inte lite mössor minsann ^^

2011-09-17 @ 21:21:58
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Caroline

Här är en till mössoman! Iaf när det kommer till barnmössor, vågar inte räkna hur många de har... Det är nästan så man skäms. :D



Kram

2011-09-17 @ 22:15:11
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Peka

Jag älskar också mössor :)

Både till mig själv och Noa blir det köpt många!

Jag vill gärna se mössan från geggamoja :)

2011-09-17 @ 23:54:02
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så många söta!

2011-09-18 @ 07:37:35
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jenny

När jag läste rubriken trodde jag det var djuren "möss" ;) Men när jag såg bilderna blev jag desto gladare! Letar efter ny vintermössa till vår son just nu. Är sugen på någon/några av mössorna från "Elodie details", som verkar både snygga och praktiska. Men alla är så fina! Hur ska man kunna välja?

Måste kolla in mössorna från Geggamoja också :) Tack för tipset!

2011-09-18 @ 11:04:07
Postat av: Jessica A

Tack för tipset om Villervallamössan, har flera mössor därifrån men ingen vintermössa så det ska jag nog köpa nu. Förutom bra modell så är det ju alltid fina färger!

kram j.

2011-09-18 @ 14:27:17
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0