Nya bobux!

Publicerat: 2011-09-15 Kl: 22:40:00 | I kategori: Shoppat till Alva |


 

Bobuxtofflor i storlek L, funkar för Alva som har storlek 21/22 i vanliga fall


På vintern är det obligatoriskt med innetofflor hemma hos oss då vårt vardagsrumsgolv är så himla kallt, och nu har Alva växt ur sina tofflor från förra säsongen. Så häromdagen damp de ner i brevlådan här hemma, Alvas nya Bobuxtofflor! Det är hennes tredje par, och sen den dagen vi testade har vi inte kunnat vara utan dem. I och för sig har vi inte testat något annat märke på tofflor så det finns säkert de som är lika bra, men dessa sitter så himla bra på foten. Nypriset ligger på runt trehundra kronor, jag har inte koll på det exakt eftersom jag har köpt alla tre paren vi ägt på tradera för runt en hundring styck, varav två av dem helt nya. Dessa gav jag 120 kr för och de är helt nya i förpackning, love tradera..



Sen så vill jag bara tacka så mycket för alla kommentarer och tips jag har fått angående Alvas inskolning. Det är så skönt att få höra att det är normalt att barnen gråter när man lämnar och att det oftast blir bättre efter ett tag, vad skulle man göra utan alla bra tips man får via bloggar nuförtiden?!

Lämningen idag hade varit lite jobbig precis som tidigare, men när Andreas skulle hämta Alva ville hon inte gå hem vilket jag ser som ett bra betyg. Medans han vände ryggen till i kapprummet hann Alva dra på sig stövlarna SJÄLV!! (på fel fot men vem bryr sig) och springa ut mot sandlådan haha, hon är så himla kul ibland.  Lunchen däremot hade hon inte ätit, hon gillar inte ris så det var ju väntat men båda macka och frukt hade hon fått i i sig och tröjan var helt ren när hon kom hem så vänt tallriken upp och ner verkar hon inte heller ha gjort.. 

När Andreas och Alva kom hem igen vid tolv var hon på ett jättebra humör och somnade helt själv i sitt rum inför lunchvilan. Det sista vi hörde medans jag och Andreas stod och lagade lunch var "blinka lilla sääna dää, HUU JAA UNNA VA DU ÄÄÄÄ , FJÄRRAN DOCKA LIKEN DIAMANT I SKYYN " några gånger om och sen blev det tyst..


..........................................................................................................

Förresten! Jag brukar alltid svara på frågor i bloggen hos den som ställt frågan, och har läsaren ingen egen blogg så svarar jag bland kommentarerna i samma inlägg. Nu har jag fått några frågor de senaste dagarna om saker i Alvas rum (superkul som alltid!), så jag tipsar er som frågat och ifall det är fler som undrar om prylar i Alvas rum att kika in det här inlägget där jag skriver om det mesta i Alvas rum och vart det går att köpa!

............................................................................................................

Kommentarer
Postat av: boosse

Får jag något recept att gå hem hos vår kräsna lilla dam så lovar jag att höra av mig :) Gillar hon grönsaker borde kanske grönsakgratäng med potatis och tofu gå hem? Om hon inte föredrar grönsakerna endast vid sidan om dvs. Då får hon ju i sig allt som behövs i bara gratängen, är ju lite som mosad potatis i också :)



Vad roligt att höra att det går bra med inskolningen. Nästan alla barn gråter ju som sagt i början men det brukar gå över nästan så fort föräldern gått utanför dörren. Och ja, att hon inte vill gå hem är ju ett bra betyg, då känner hon sig ju trygg på förskolan.



Tofflorna är ju dundersöta! Antar att de är i skinn, vore de inte det skulle jag ha föröskt att hitta mig ett par till Maribel, jag älskar apor!

kram



2011-09-15 @ 23:26:14
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Men jag dör vilka söta! ^^ Såna måste jag köpa till min lilla tjej när det är dags om dom finns då vill säga ^^

2011-09-15 @ 23:41:02
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Martina - Vegas mamma

Nämen gud så söta!

2011-09-16 @ 00:42:42
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Anonym

Så söta!

2011-09-16 @ 05:00:28
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sandra

Vilja fick sådana tofflor i doppresent, men de är lite stora ännu :)

2011-09-16 @ 05:51:45
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Jennie- Inredningsglad småbarnsmamma

O så söta och vilken mysig blogg! ha en fin dag!

2011-09-16 @ 07:55:43
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Ida

Har precis köpt Ellies första par och de är verkligen super! Varm om fötterna och bra fäste när hon reser sig mot allt =)

2011-09-16 @ 09:06:46
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilket fynd! Så himla söta!

Molly har också nyligen fått sitt första par Bobux-tofflor och jag kan verkligen hålla med dig om att de är superbra! Hon har haft på sig dem i princip varje minut sedan hon fick dem, så de är verkligen värda pengarna!

Vad rolig Alva verkar vara, låter så sött när du skriver att hon ligger och sjunger för sig själv :)

Kram

2011-09-16 @ 21:30:25
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Melanie

Har länge tänkt att köpa ett par sådana till Moa, dom är ju så fina! Hon har storlek 20-21 nu, är det storlek M då eller? Ska kika på tradera om jag också kan fynda!

Kram!

2011-09-18 @ 15:36:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0