Lekdejt i mörkret..

Publicerat: 2011-11-06 Kl: 17:50:00 | I kategori: Vardag |





- Hallå hallå? Sötaste tjejerna Alva och Stella. Det är så kul att se hur de leker med varandra istället för att leka brevid varandra som när de var mindre!



Det är konstigt att man varje år glömmer bort hur himla mörkt det blir ute när vintern kommer och hur trist det är att man knappt hinner se något dagsljus när man är inomhus på jobbet varje dag. Samma sak med kylan, för redan när det är minus någon grad börjar jag klaga på hur kallt och jobbigt det är. Att det kommer att bli typ trettio grader kallare glömmer jag varje år. Eller förtränger kanske är ett bättre ordval.. Igår tänkte jag och min kompis Katarina träffas efter jobbet för en lekdejt i lekparken, men eftersom det var både kolsvart och regnigt ute höll vi oss inomhus istället med tacosmiddag och lek hemma hos oss, mycket skönare..





Alltså det är så himla roligt att se hur stora våra tjejer har blivit, man hinner knappt med! På den nedersta bilden visar Alva för Stella hur man öppnar och river ur kläder ur garderoben, men som tur är så lyckades vi stoppa dem och avleda med något annat spännande. Det räcker med att Alva river ut hela garderoben några gånger i veckan, och hur mycket jag än tycker om barnkläder så börjar det bli liite trist att vika dem sisådär hundra gånger om..




Trevlig Söndag på er ♥ Alva ropar att hon vill bada och sen ska vi välja ut något fint från hennes garderob och lägga fram till imorgon bitti då Alva har sin första dagisfotografering! Så himla spännande, att man som mamma blir så himla stolt över minsta grej men det ska bli så kul att få se dagisfotot sen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vilken mysig playdate. Håller tummarna för lite snö snart så det inte blir så mörkt på kvällarna. Ha en skön start på veckan =) Kram Jenny

2011-11-06 @ 20:44:27
URL: http://livetarunderbart.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vilka sötingar!

2011-11-06 @ 22:21:20
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Melanie

vilka sötnosar! dom var väldigt lika på bilderna, ser ut som syskon nästan :)

2011-11-07 @ 10:54:27
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Zandra - Augustifamiljen

Håller med om mörkret! Och jag har nog förträngt hur illa det var häruppe tror jag, haha. Riktigt mörkt nu innan snön kommer! Kul att ungarna leker MED varandra ja, nästan så man längtar tills Lilli är så stor :)



Och tack förresten! Jag håller också tummarna att jag slipper illamåendet och allt sånt där tråkigt ;)

2011-11-07 @ 21:40:23
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Åh, så mysigt! :)

2011-11-07 @ 21:54:31
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Thereses liv och vardag

Så söta! Och vad spännande med dagisfotografering, det låter så stort! Kram

2011-11-07 @ 22:33:17
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Katraina

Våra hjärtan!!



Kloka och härliga små damer:)



Kram/ Katta

2011-11-09 @ 10:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0