Den nya tavelväggen i Alvas rum!

Publicerat: 2011-05-27 Kl: 12:46:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum GAMLA LÄGENHETEN |




Såhär blev slutresultatet av tavelväggen i Alvas rum ovanför kuddhörnan!  Dock är den inte helt färdigt som jag skrev för någon dag sedan, den mittersta tavlan ska bytas ut till en ny när jag har köpt mer papper från Blafre att göra en tavla av.



Vi får väl se hur länge den får se ut så här, jag är ganska ombytlig när det gäller inredning och byter ut allt så fort jag ledsnar haha..




Trevlig fredag på er alla som kikar in här, själv ska jag och Alva skynda oss ner till ängarna där det nämligen pågår den årliga Brännbollsyran! Det är en jättestor brännbollsturnering som pågår i tre dagar med både spel och fest, och Andreas spelar som vanligt i ett lag så vi ska dit och heja! Fest blir det dock inte för mig då jag jobbar ikväll och sen hela helgen, så medans Andreas har lagfest får jag och Alva ha det mysigt själva. Nu hoppas vi bara att de kommer långt i turneringen för de är grymt duktiga på brännboll!

Kommentarer
Postat av: Blue Velvet

Så fint det blev!

2011-05-27 @ 15:53:21
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Mickan

Vad fint det blev! :)

Hoppas det går bra i brännbollen och trevlig helg på er!

Kramar

2011-05-27 @ 19:28:35
URL: http://angel-like.com
Postat av: Bettan

Åh vad det blev fint!

Vilken kul grej med brännbollen, hoppas att de vinner.



Kram!

2011-05-27 @ 22:02:10
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Så fint det blev! Du är så duktig så! Jag gillar verkligen Alvas rum massor! Vore dock kul att se mer av ert hem! :) Ha en skön helg!



KRAM!

2011-05-27 @ 23:31:24
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Hoppas ni hade trevligt på brännbollsyran. :-)



Alltid lika fina bilder från hennes rum, det märks att du tycker om att pyssla åt henne och roligt att se inspirerande resultat.



Många kramar och tack för att du förstår att det är mkt i mitt liv nu som dragit bort mig lite från bloggen.



Kramar

2011-05-28 @ 06:44:27
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: boosse

Så fint det blev på väggen :)



Maribel har storlek 80 på Lindex bodys (de är ju små små i storlekarna där) så snart går hon ju över på barnavdelngen. Men hon behöver ju fortfarande bodys och inte "storbarns" kläder som jag så fint kallar det haha

Som du säger, man blir så glad av deras kläder.

Den andra bodyn ska hon inviga på torsdag då vi så passande ska på kalas :)

2011-05-28 @ 09:44:40
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har en så himla fin blogg Elin! Jag älskar verkligen Alvas rum. Vi bor i en liten tvåa nu, jag min sambo och lilla dotter. När vi flyttar till större och dottern får ett eget rum ska jag hämta massa inspiration från dig :)



Jag ska förresten på dop snart och har ingen aning om vad jag ska ge i present till lilltjejen.. Du har inte nåt bra förslag? Du brukar ju hitta så fina barnsaker!

2011-05-28 @ 22:47:28
Postat av: Jessica A

Vilken superfin blogg du har, här kommer jag läsa ofta. Håller på o bygger ut vårt hus och där ska barnen få ett nytt gemensamt rum - så tips och idéer mottas gärna!



och länka gärna till dina shoppingställen, det man såg på klädställningen var ju superfina kläder!

2011-05-29 @ 13:07:15
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Linnea - Mamma till Matheus

Aw va fint det är, en egen liten hörna, myyys! :)

Btw, gillar kul att läsa din blogg, stannar gärna!

Kolla gärna in min! Ha det bra :)

2011-05-29 @ 15:51:48
URL: http://neaahlicious.webblogg.se/
Postat av: Elin och Alva

Anonym:



Tack snälla för dina fina ord, jag blir jätteglad! Vad kul att höra att jag kan inspirera! Spännande med dop, jag kan ge några tips!



* En fin leksak i trä tex ett dragdjur, brio har många fina

* En fin sagobok tex astrid lindgren, tycker inte det gör något att den inte kan användas på en gång

* En personlig doptavla, Alva har två från isa form som är jättefina!

* vad som helst med barnets namn, tex träbokstäver att sätta på dörren

* stapelkuber, Alva har från jabadabado de stora med siffror på, jättepoppis

* Något från Färg & forms molnserie tex haklapp eller sängkläder



Hoppas du fick några tips, det finns ju så mycket fint till barn så det är nog svårt att välja :)



Kram Elin

2011-05-30 @ 08:25:14
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Glömde visst skriva i mitt namn i inlägget :)



Tack för tipsen!! Jag tror att det lutar åt någon fin träleksak som hon kan ha användning för nu när hon är liten och som hon sen kan spara till sina egna barn. Eller en sån där personlig tavla kanske... Hmm, svårt! Finns så mycket fint!

2011-05-31 @ 12:06:49
Postat av: Ulrika

Hej! Vilken fin och inspirerande blogg du har! Vi är några inredningsintresserade mammor som håller på att starta upp en helt ny websida som lanseras i mitten av november i år som heter Minidecor. Det är en jättekul hemsida tycker vi, som ska fungera som inspiration för alla som inreder barnrum. Det som är unikt med Minidecor är att man enkelt laddar upp bilder under olika specifika kategorier och det innebär att du själv väljer vad du vill visa upp från ditt barnrum. Man behöver alltså inte ha ett färdigt superstylat barnrum för att våga dela med sig av sina bilder utan det räcker att man har en detalj eller en fiffig lösning som man vill visa upp. Man ska lätt kunna bläddra bland bilder i de olika kategorierna när man är på jakt efter idéer om en speciell detalj i barnrummet. Du kan läsa mer på sidan: www.minidecor.se.



Nu till min fråga, efter att ha sett dina jättefina bilder på ert barnrum så undrar jag om du vill var en av de första som lägger upp några barnrumsbilder på Minidecor? Det tar bara några minuter. Vi lägger i gengäld ut en direktlänk till din blogg samt lägger upp en bild från din blogg och en länk på sidan "vi tipsar!" där vi kommer att skriva om utvalda bloggar och butiker som vi gillar. Länken kommer att ligga uppe när vi lanserar sidan i mitten av november. Alla som registrerar sig under november får dessutom en liten gratis gåva och det gäller självklart dej också. Vore jättekul att få se några av dina fina bilder på sidan! Hör av dej till oss om du har några frågor, annars ser du exakt hur man gör på sidan som heter "hjälp".



Bästa hälningar

Ulrika

2011-10-26 @ 13:32:10
URL: http://www.minidecor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0