Helgen som gått

Publicerat: 2011-05-02 Kl: 09:26:03 | I kategori: Vardag |




Alva har den här veckan gått från "VÄGRAR solglasögon och sliter av dom och skriker direkt dom kommer i närheten" till att " VILL ha solglasögon, helst mammas och pappas och ska ta på dom själv såklart" Den fina klänningen kommer från Lindex.


Hoppas att ni alla har haft en fin valborgshelg! Här har det varit full rulle hela helgen lång, och ingen tid alls  över för att hinna blogga. Jag jobbade som vanligt hela lördagen, och när jag kom hem vid halv sex var det bara att slänga på sig lite nya kläder och cykla vidare hem till Tomas och Nina för lite valborgsgrillande! Alva var hemma med sin mormor och morfar under tiden vilket var jätteskönt eftersom det är så svårt att vara borta på kvällen i och med att hon ska sova klockan åtta. Det blev dock en ganska tidig kväll för mig då jag skulle upp och jobba på söndagen, och när jag kom hem igen efter ytterligare en arbetsdag överaskades jag av att Andreas styrt upp ännu en middag med vänner hemma hos oss! Vi hade en supermysig kväll med massor av god mat och lite för mycket godsaker, man var ganska mätt i slutet av kvällen om man säger så..



Alva fick ett jättefint inslaget paket av Tomas och Nina som nyligen varit på Ikea! Alva tyckte nog först att det var presentsnörena som var presenten, men när hon fick se fruktkorgen så gillade hon den direkt och satt en lång stund och plockade med frukten i och ur korgen.



Fruktkorg från Ikea


Jag måste ju bara berätta en annan helt konstig sak som hände igårkväll när jag skulle deklarera via sms! Det började för några dagar sedan med att Alva lyckades skicka iväg ett mms från min telefon till ett okänt nummer, hon hade bara slagit in en massa okända siffror så jag trodde såklart inte att det skulle ha någon mottagare. Döm om min förvåning när jag skulle deklarera igår och skulle skicka in smset..

På min telefon visas alltid dom typ fem senaste numren man skickat sms till i listan så att man enkelt kan skicka till samma nummer, och jag tyckte att det var lite konstigt att numret som man skulle skicka deklarationen till, 71144 redan stod i listan. Så jag gick såklart in och kollade i skickad sms, och då visade det sig att Alva hade lyckats slå in exakt samma nummer för några dagar sedan och skickat sitt mms till deklarationsnumret 71144. Det är ju helt sjukt att hon skulle råka slå in exakt det numret, så jag har letat i hela min telefon för att se om det kan vara sparat på något sätt sen jag deklarerade förra året men det fanns inte sparat i min kontaktlista eller någon annan stans. Jag vet inte vad jag ska tro egentligen, och det skulle inte ha varit så konstigt kanske att Alva lyckas skicka ett mms till ett nummer som redan finns, men det var just det att jag precis skulle skicka till samma nummer bara någon dag efteråt. Alva kanske är lite synsk ;)




De som tar emot deklarationen kanske blir lite fundersamma över det här meddelandet..

Kommentarer
Postat av: Michelle & GirlZen

Härligt med vänner på valborg. Och skönt att få ha barnvakt en stund.



Barn kan allt göra saker som man förundras över.



Happy Måndag

2011-05-02 @ 09:48:59
URL: http://MsDemoch.wordpress.com
Postat av: Caroline

Haha, skön bild hon fick till med! Ibland blir man förundrad av vad de hittar på. :D



Kram kram

2011-05-02 @ 10:44:08
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Malin - Mamma till Nova

Hej! Har också haft det fullt upp i helgen därför jag inte hunnit svarat dig än. Låter som att ni haft en bra valborg! Alva är så söt i sin klänning, jag har letat efter den på Lindex men inte hittat den :(



Vart är det ni bor nånstans? Härifrån tar det ca 5 ½ timme att åka. Så det är en bit! Jadå jag hittade en hel del fint där och kommer visa ikväll :-) Men Novas presenter håller jag på tills hon fyllt år, hihi.



Gud så konstigt att hon just lyckats skicka till det nummret!!

2011-05-02 @ 10:45:44
URL: http://maammamamalin.blogg.se/
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Hej :) Jättetråkigt att ni inte vann första plats i tävlingen. Tyckte utan tvekan att Alvas rum var finast. Men vilket tyckte du var finare än hennes? Blev som nyfiken vilket det kan vara ^^



Kram!

2011-05-02 @ 12:33:54
URL: http://idamli.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha undra om någon ser mms:et =) Då förgyller det säkert deras dag =)

Kram på er

2011-05-02 @ 15:12:34
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha!! Ett litet barn kan lyckas med så mycket. Och jag tror att det kunde ge "deklarations-gubbarna" ett litet roligt avbrott :)

Kram

2011-05-02 @ 22:19:02
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Haha, hon är skön lilla Alva :)



Grattis till en av vinsterna i barnrumstävlingen! Alvas rum är hur fint som helst! Hoppas Vilmers blir lika fint! :)



Kram!

2011-05-03 @ 09:06:48
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: boosse

Haha vilket sammanträffande :) Alva är säkert synsk!

2011-05-04 @ 10:25:50
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0