Presentkort på Ikea och blommor!

Publicerat: 2011-05-16 Kl: 21:23:07 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum GAMLA LÄGENHETEN |





Alva var mest intresserade av blommorna såklart! Och nej, jag hade inte planerat innan att Alva skulle matcha sin matta och resten av rummet med sin klänning, det var bara en lite kul slump..


Idag har vi fått ett uppskattat besök här hemma, i eftermiddags fick vi nämligen besök av två representanter från Svensk fastighetsförmedling som var här för att överlämna presentkortet på Ikea som vi vann i deras tävling Sveriges snyggaste barnrum! (Om det mot förmodan är någon som missat det efter mina inte helt diskreta länkningar till tävlingen under tävlingens gång finns det mer bilder på rummet här, men kanske någon ny läsare dykt upp sen dess!) Fina blommor fick vi också, och tjejerna som var här var så himla gulliga och trevliga! Det fotade även mig och Alva när vi satt i hennes rum, så troligtvis dyker vi upp på bild på deras hemsida inom kort..




Presentkortet kommer att sparas till i höst, vi har ju närmare trettio mil till Ikea så vi kommer att vänta tills innan vi flyttar då jag har planerat in en liten Ikeatripp :)



- Du verkar ha missat ett dammkorn här inne under köksön morsan, jag kryper under och kollar!

Alva ville såklart hjälpa till att städa innan vi fick besök, hon älskar att gå runt och sopa just nu! Hoppas att det håller i sig när hon är femton år också..


Sen måste jag ju bara säga att jag faktiskt har varit ute och gått/joggat/lufsat eller vad man kan kalla det både ikväll och igår! Det är första gången jag tränar sedan jag var gravid förutom vanliga barnvagnspromenader då såklart, så det var ju verkligen på tiden. Det blev mest så att jag gick då jag har noll kondition, men några minuter här och där så kämpade jag lite extra och joggade/lufsade.. Nu ska jag bara försöka göra det till en vana istället för att ge upp efter en månad som jag brukar, men några gånger i veckan är mitt mål just nu, och efter ett tag kanske jag orkar jogga/lufsa lite mer än bara några minuter!

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh vad kul att dom kom hem och levererade till er! 30 mil till IKEA?!! Och vi har 1,3 mil...



Ska bli kul att se ditt inlägg om hallen! :)



Kram Dessi

2011-05-16 @ 21:44:53
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Och så fin den nya designen är förresten! Sitter vid datorn nu och här kan jag se den tydligt! :)

2011-05-16 @ 21:47:07
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Caroline

Så fina blommor du fick, inte dåligt med hemleverans sådär!:)



Jag hoppas att Leia också fortsätter att gilla städning. Det skulle inte vara dumt alls faktiskt! :D



Kram kram

2011-05-16 @ 23:02:17
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vad roligt, massa bra feeadback måste du få! Jag skulle bli inspirerad till att vilja göra fler rum ;)



Kram

2011-05-17 @ 07:52:21
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Duktig du är som börjat träna!! Heja dig :)

Och perfekt med presentkort. Skulle jag också behöva! Finns så mycket som måste köpas från ikea :)

Kram

2011-05-17 @ 11:06:01
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Jannie

Å vad roligt för er!Det var ni så värda!

Verkligen massor utav grattis!

O ni är ju så himla fina båda två!KRAMAR

2011-05-17 @ 12:50:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Sofia - mamma till Amanda

Vilket bra pris du fick, stort grattis! Kul att du har börjat träna, heja heja! :)

2011-05-18 @ 09:26:45
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0