Solhattar från Villervalla

Publicerat: 2011-05-31 Kl: 09:45:35 | I kategori: Shoppat till Alva |


 

Solhattar från Villervalla, köpt på Sagolika ting


Jag bryr mig inte så mycket om märken på Alvas kläder, huvudsaken att det är fint och färgglatt så spelar det ingen roll ifall plagget kommer från Lindex rea eller Småfolk. Men nu har jag köpt tre nya billiga solhattar i år från h&m som inte sitter kvar på huvudet då de är pyttelite stora, så jag satsade istället på dessa två lite dyrare från Villervalla. De har en resår bak så att man kan reglera storleken så att mössan sitter kvar för små fingrar som helst inte vill ha solhatt! Jag trodde dock att de skulle vara dyrare då jag sett dem gå på tradera för över hundra kronor styck, men den röda kostade 99 kr och den turkosa 119 om jag inte minns fel.


 

En ny molnmössa har jag också köpt på tradera, endast en femtiolapp! Men nackdelen med tradera är ju att man inte kan se hur storleken är, och denna visade sig vara så stor att den inte lär passa det närmaste året eller två.. Men fin var den!



Idag har vi verkligen ett fullspäckat schema, för direkt efter jobbet ska vi åka och kika på Alvas kommande dagis som håller öppet hus för både föräldrar och barn! Det ska bli så himla spännande då vi bara har åkt förbi där och sett utsidan, men det kommer nog att bli jättebra. Sen åker vi direkt till mina föräldrar för att fira min fina mamma som fyller år idag,  stort grattis!

Sen började ju dagen himla trevlig också då jag har vunnit ett presentkort värde 300 kr hos Barnvänligt.nu inne hos Thereisnoplacelikehome, stort tack! Det är för övrigt inne hos Erica som jag köpte de fina prasselfåglarna till Alvas fågelholk, hon syr massor av fina saker! Nu ska jag bara lyckas bestämma mig vad jag ska köpa av presentkortet, det finns hur mycket fint som helst att välja på till barnrummet så det blir inte ett lätt val. När jag berättade för Andreas att jag vunnit var hans första ord typ " Vad kul, men köp bara för presentkortet och inte en krona mer.." Hehe han känner mig visst ganska bra och förstod att jag typ köper hela webshopen om jag inte blir stoppad..


Jippie, tack Erica!

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad spännande med dagistitten!!

Grattis till vinsten det blir verkligen inte lätt att välja ut.

Kram

Postat av: Blogg.se

Hej! Jag jobbar som redaktör på blogg.se och skulle vilja komma i kontakt med dig angående blogg.se:s startsida. Hittar tyvärr ingen mailadress men hör gärna av dig till mig så fort du ser detta:) tack på förhand:) mvh [email protected]

2011-05-31 @ 12:21:34
Postat av: Mamma Miaa

Men alla dom här märkeskläderna gör ju så fina kläder. Dom var jättefina. Skulle vilja ha en turkos till Nova.

2011-05-31 @ 14:48:23
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Erica

grattis igen till vinsten och tack för din fina orden! :-)

/Erica

2011-05-31 @ 14:58:56
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Jessica A

Gillar verkligen oxå Villervallas kläder och solhattarna är superbra. Köpte en till Judit förra året och den passar även i år så då blir det ju dessutom inte så dyrt när plagget räcker över två säsonger.



Kram J.

2011-05-31 @ 19:10:01
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh grattis till presentkortet! Jag älskar verkligen sakerna på Barnvänligt! Har tittat lite på solhattarna till Vilmer också, men undrar om den minsta storleken är för stor till honom trots resåren... Har fått en liten från KappAhl men den ramlar bara av hela tiden... :/



Åh, ja. Det ska bli så skönt att vara ledig hela sommaren med Vilmer. Och det blir nästa sommar också! :)



KRAM!

2011-05-31 @ 22:41:26
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Helen

Tack för din kommentar:)

Ett bra betyg på dagiset från Alva med andra ord:)

Kram

Postat av: boosse

det sket sig direkt men hon behövde faktiskt strumpor :)

Jackan är lite stor för henne också men det funkar, hon sitter ju bara i vagnen.

2011-06-01 @ 12:31:58
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Jannie

Grattis till vinsten vännen!!

O så himla fina hattar du har köpt!Toksöta!

2011-06-03 @ 09:27:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0