Några tavlor till Alvas rum!

Publicerat: 2011-05-24 Kl: 21:30:00 | I kategori: Inredning -Barnrum |




Det fina papperet från Blafre köpte jag när jag och mamma var i Stockholm i april, de kommer från Room


Imorse kom jag äntligen på vad jag ska använda de fina papperen från Blafre till - tavlor till Alvas tavelvägg såklart! Typ de enklaste tavlorna man kan göra också, bara att klippa ut nåt fint papper och rama in! Jag har haft planer på en tavelvägg ovanför Alvas kuddhörna i flera månader, men det var när tv4 var här och filmade i Alvas rum för några veckor sedan som jag skyndade mig att hänga upp det jag hade hemma, men jag var inte riktigt nöjd.




Det ska hänga tre likadana tavlor på rad hade jag tänkt, så nu måste jag bara införskaffa mig ännu ett fint papper från Blafre för att tavelväggen ska bli helt klar!



Den här bilden tror jag aldrig att jag visat i bloggen, jag gjorde även tavlor av de fyra vykorten jag köpte på samma ställe, det kostade bara tio kronor styck och har alla motiv med Lillefanten. Ramarna köpte jag billigt på Clas Olsson så det blev billiga men fina tavlor!


Bilder på hela tavelväggen kan jag visa en annan dag, men jag måste bara berätta vad Alva gjorde idag.. Vi var på Skohuset här i närheten och kollade på Kavatskor (som dom för övrigt säljer för typ 100-150 kr billigare än alla butiker inne i stan - mycket bra tycker jag..) innan vi gick bort till H&M för att köpa några fina plagg till Alvas farfar som fyller år, och då tycker jag att Alva ser väldigt nöjd ut där hon sitter i vagnen.. Då ser jag vad hon har bakom ryggen som hon nöjt tar fram och visar mig - en sko som hon har snott med sig från skoaffären! Man får ju faktiskt inte stjäla men jag kunde inte hålla mig för skratt för Alva var så himla glad över skon, men vi gick såklart och lämnade tillbaka skon sen och tjejen i kassan skrattade också så vi åkte då inte fast för snatteri som tur var..

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Vilka superfina tavlor! Nästa gång jag är i Stockholm måste jag in på Room! Älskar Blafres produkter.



Vilken busunge Alva är! Tur ni inte åkte dit ;)



Ha en skön kväll!

KRAM!

2011-05-24 @ 23:01:10
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Blue Velvet

Jättesöta, och vilken fin blogg!!!

2011-05-24 @ 23:31:28
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Therese

Jag älskar din nya design! Den är verkligen vårig!

Superfina tavlor & så simpla. Har tänkt att göra detsamma. Men inte hittat något fint papper än..



Busfia Alva är! Tur att butiksbiträdet inte bev arg!

Ha en bra dag! Kram

2011-05-25 @ 08:26:27
URL: http://fruhorn.com
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Men du... va smart... tack för tipset och inspirationen...

KRAM

2011-05-25 @ 08:58:52
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Blir ju super fint med lite paket papper bara! Det ska jag komma ihåg nu när jag snart ska sätta igång med Williams rum!!



Hoppas allt är bra med dig!?



Kram

2011-05-25 @ 09:09:49
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Superfina tavlor! Gillar när man hittar fina vykort att rama in. Jag "fyndade" för några år sedan större vykort som har bilder av gamla reklambilder. Och dom kommer att få fina hedersplatser i torparköket :)



Och söta lilla Alva som "knyckte" en sko. hihi! Edvin minns jag tjuvade några självlysande armband på dollarstore. Nu märkte vi det först när vi kom hem, och att köra tillbaka dom 7 milen gjorde vi inte. Tror att dom ligger och skräpar i någon låda fortfarande ;)



Kram!

2011-05-25 @ 12:47:39
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Fia

Vilken smart idé!

2011-05-25 @ 13:54:57
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Sarah

Superfina tavlor!!

Fanns det många olika mönster på papprena? Vad ligger dom på i pris?



Din blogg är så rolig å inspirereande, full av färg och energi!!Följer den, dock har jag varit dålig på att kommentera!!



Kram Sarah

2011-05-25 @ 21:31:15
Postat av: Elin och Alva

Sarah:



Tack snälla för din fina kommentar, jättekul att höra att du gillar bloggen!



Papperen fanns i kanske 4-5 olika mönster och färger men jag vet att det finns mönster med ugglor också men de fanns inte på room. De kostade kanske 70 kr st om jag minns rätt, men det är inte så stora pappersark, men såå fina!



Kram Elin

2011-05-26 @ 21:29:02
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0