Lite bilder från dagen

Publicerat: 2011-05-11 Kl: 22:41:52 | I kategori: Utomhus |




Finaste Alva i klänning från Småfolk



Tittat på ankorna och tränar på att gå! Alva har blivit så himla duktig nu de här dagarna sen hon lärde sig gå, säkert 10-20 meter irad kan hon nu gå utan att ramla ifall hon är utomhus, det verkar lättast att gå i gräset och i sandlådan


En helt underbar dag har vi haft idag tillsammans jag och Alva, vilken tur att solen sken på min första lediga dag på över en vecka! Egentligen skulle vi ha åkt till en kompis som fick barn nyligen, men de var sjuka så istället tog vi oss en promenad bort till mina föräldrar som bor ganska nära oss för att hänga lite på deras gräsmatta (sola för mig och plocka löv för Alva, hon älskar löv, kottar och blommor och kan sitta och pilla med dem hur länge som helst..)

Efter några timmar där så började vi att bege oss hemåt, men jag har upptäckt att en promenad som brukar ta trettio minuter nu kan ta betydligt längre då Alva vill stanna och kolla på lite olika saker. Som tur var så hade vi en limpa med oss i väskan, så vi stannade vid ankdammen och matade lite ankor! Läs ganska många ankor, tror ni Alva var nöjd, hon älskar ju alla djur och pekade och sa pipppi hela tiden. Sen för att komma till vår lägenhet måste man gå förbi en stor lekpark, och där kan vi ju absolut inte gå förbi utan att leka ett tag så vi var ute ända tills det verkligen var dags att gå in och laga middag. Men Alva kunde nog ha varit ute ända tills hon  somnat i gungan om hon fick bestämma..

Sen har vi ju faktiskt varit och skrivit på alla papperen idag angående köket som jag skrev om igår, och det kommer i princip att se ut som det gjorde på bildena i inlägget. Gud så kul det kommer att bli att flytta in i en helt ny lägenhet, jag kan knappt bärga mig!




- Ge mig meeer brööööd...

Alltså man ser ju hur ankan typ vill anfalla mig när jag hade slut på bröd, finns det mördarankor?




Det var typ mulet när vi började gå imorse så det är därför Alva har haft lite olika outfits på sig, men jag hade förberett mig för både sol, kyla och regn och packade ner fyra olika ombyten.. Jag tycker att det är så svårt nu när det är varmt ena sekunden och blåsigt och kallt i nästa!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vilka söta bilder! :)



p.s har auktioner på min blogg som kanske är något för er? :)

2011-05-12 @ 07:24:34
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Underbara sommarbilder! Hon är så himla söt lilla Alva :)

Kram

2011-05-12 @ 09:13:53
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ♥ Anna S

Vilka härliga bilder på lilla Alvabus!!

Hihi, ja har du inte hört talas om mördaränder?

Bäst du passar dig ;).



Må så gott!

KRAM

2011-05-12 @ 11:28:46
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Bettan

Så härliga bilder på lilla gumman. Vad det gäller mördar ankan så skulle jag passa mig :)



Håller med om att det kan vara lite svårt nu med kläder, vinden är fortfarande kall. Clara säger till när hon är för varm, men inte om hon fryser, så jag sätter nog på henne lite för mycket.



Kram!

2011-05-12 @ 14:14:43
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Ida

Åh vad fin hon e sin solhatt och klänningar!

Jag längtar nästan tills ni ska flytta oxå =) så man får se ännu mer (hoppas)skojig fin inredning...

Kram

2011-05-12 @ 15:38:18
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Så fin hon är!



Så kul att flytta in i en helt NY lägenhet! :) Det tackar man inte nej till... :)

2011-05-12 @ 17:43:05
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0