Senaste inköpet!

Publicerat: 2011-03-13 Kl: 07:55:00 | I kategori: Alva 1 - 2 år |




Alva har fått så långt hår att hon kan ha det bakom öronen, och hon blev ju så söt att jag vill äta upp henne ♥



Det senaste inköpet blev en potta från Babybjörn! Alva vet vad hon ska göra med den för hon pekar och gör pruttljud, men mer än en sekund ungefär vill hon inte sitta på den.. Lika bra att börja träna med kläderna på!



- Vad bra mamma att du köpte en förvaringspotta där jag kan lägga i mina leksaker..

Helgen har bestått av jobb jobb jobb, men vi har även lyckats klämma in några avsnitt av solsidan och såklart melodifestivalen (rätt låt vann!). Idag börjar jag inte jobba förrän klockan tolv, och eftersom vi redan varit uppe sedan innan klockan sju så tänkte jag att vi ska bege oss ut i solen för att få lite frisk luft. Jag tycker att det är lite svårt att hitta på saker utomhus då Alva inte kan gå än, antingen får hon åka vagn eller sitta på marken typ. Men igår stod hon helt själv utan stöd i säkert en halv minut så förhoppningsvis springer hon runt här hemma inom en snar framtid! Kanske att det dröjer lite då hon bara går på tå. Hon behöver inte mycket stöd alls för att stå eller gå, det räcker om hon håller i vårt lillfinger eller lutar sig lite grann mot något. Igår lutade hon sig pyttelite mot mitt ben medan hon stod och pillade med min mobiltelefon, så jag smög bort mitt ben lite försiktigt medan Alva stod kvar!

På tal om min mobiltelefon så har Alva lärt sig att skicka mms med den.. Jag har inte kunnat skicka mms på säkert ett halvår av okänd anledning så jag har inte brytt mig om att hon sitter och tar kort och kollar på kort på telefonen ( hon älskar när vi tar kort på henne och vill genast kolla på telefonen hur kortet blev). Sen en dag för ett tag sedan fick jag plötsligt sms av Andreas när han skrev något om bilden på Alva han fått. Vilken bild tänkte jag då och gick in och kollade på skickade sms, och då visade det sig att Alva lyckades skicka iväg tre mms den senaste tiden, bara superfula skabb-bilder också på oss när vi varit sjuka som jag tagit bara för att Alva vill att vi ska ta kort hela tiden. Som tur var hade bilderna hamnat hos min bror, Andreas syster och Andreas, lite jobbigare om de hade hamnat hos nån gammal klasskompis eller nåt..

Nej nu ska vi ut i det fina vädret, trevlig söndag på er!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Din dotter är så söt!! Jag har kort på mig själv när jag var liten vi är lite lika. Har samma frisyr :)



Kram

2011-03-13 @ 09:29:28
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
Postat av: Caroline

Vad duktig hon är som kan stå korta stunder själv. Leia var också försiktig och ville hålla i sig fast hon egentligen kunde stå själv. Men det lossnade fort och sedan dröjde det inte länge innan hon tog sin första stapplande steg.



Hihi, jobbigt det där med mms:en!



Kram

2011-03-13 @ 10:21:51
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Haha, så duktig Alva är med MMS:en ;)



Kul att ni har fint väder, själv har vi bara regn... :(



Kramar!

2011-03-13 @ 10:35:30
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Gud så söt hon är med sitt långa hår bakom öronen!!

Tänk att hon snart kommer gå också, stora lilla tjejen.



Stor kram

2011-03-13 @ 12:46:14
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Ida

Sååå söt! Alltid bra att bekanta sig lite med pottan =)

2011-03-13 @ 13:45:08
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Mickan

Sötaste ungen, helt klart. ;)

Vad roligt att det är på G med stå och gåendet.

Och vad kul att hon kan skicka mms också. Hihi.



Jag tycker också rätt låt/artist vann. :-D Hejade på Eric, Danny, Moniker, Swingfly och Sanna. Så jag är glad att en av dem vann. Tror det kommer gå bra i ESC. :)



Jaa, det är jättehärligt. Jamen precis, drömma kan man alltid. Kramar!

2011-03-13 @ 14:17:17
URL: http://angel-like.com
Postat av: Jannie

Hej vännen!

Hon är ju bara så underbar lilla Alva!O så himla sött med håret bakom öronen.Förstår om du vill käka upp henne!O duktig är hon oxå.Inte illa att kunna skicka mms redan...hi hi hi

Förstår absolut om du är helt slut efter jobbet.O tufft att jobba så mycket helger,men samt så är det ju kortare dagar o bättre betalt,så man får väl försöka se ljuspunkterna...Kan tro att den lediga helgen är HELIG!

Hoppas du får en riktigt rolig på jobbet idag!

massa kramar

2011-03-14 @ 11:25:23
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Sofie

GAAAAAAAAAAAH! Din dotter är så galet söt! (och har så galet fina kläder)!!!



Lycka till med pottan! ;)



Kramar

2011-03-14 @ 15:48:00
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: mamma till C

frågade dig lite om mattan innan, men hittar inte inlägget igen, så hoppas att du kan svara här ist :)

2011-03-14 @ 16:35:19
Postat av: Elinochalva

mamma till C:



Hej! Mattan från Mio heter "happy" om jag inte minns fel och jag betalade runt 1500 kr för den, det är en ullmatta och jag tycker att den passar bra i lekrummet, skön att sitta på men det negativa är att det fastnar massor med damm.. Hoppas att du hittar den! Mvh Elin

2011-03-14 @ 20:51:51
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: mamma till C

Tack så jätte mycket Elin. Blir verkligen så inspirerad och glad av alla dina inrednignsbilder..

Är det så att du vet om mattan fortfarande finns kvar på mio i umeå? Tycker jag har letat överallt men hittar den inte :/

2011-03-14 @ 22:40:21
Postat av: Elin

mamma till C :



Tack snälla, vad kul att du blir inspirerad av min blogg, jättekul att höra! Sist jag var på Mio för kanske 3-4 veckor sedan så fanns den fortfarande i butiken här i Umeå! Mvh Elin

2011-03-15 @ 22:04:47
URL: http://elinochlalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0