Garderobsrensning

Publicerat: 2011-06-17 Kl: 12:13:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


 


Som vanligt har jag den bästa hjälpredan när det kommer till att städa och rensa! Alva stökar - mamma städar.


Jag tycker inte att det var så länge sedan jag rensade Alvas garderob senast, men ändå var det total kaos därinne. Jag har inte burit ner utrensade kläder i källaren sedan i Augusti förra året utan istället tryckt in de utvuxna kläderna längst bak.. Inte konstigt att Andreas klagar över att det är omöjligt att veta vilka kläder Alva kan ha och inte. Hur som helst så lovade jag att rensa ut varenda plagg hon inte använder längre, och det blev genast mycket finare! En påse kläder blev det att bära ner i källaren, en att sälja på tradera och en att ge bort.



Ok jag ser ju själv att det inte är ett normalt beteende att äga så mycket kläder när man bara är ett år, men man blir faktiskt lite extra glad varje gång man öppnar Alvas garderob så något positivt för det iallafall med sig!


Lite svårt var det dock att rensa eftersom Alva fortfarande kan ha storlek 86 som hon började med  redan i vintras, säkert åtta månader har hon kunnat ha samma storlek och vissa klänningar i storlek 86 började hon att använda redan i början på hösten. Inte konstigt att hon har många klänningar då hon aldrig växer ur de gamla samtidigt som jag tycker att det är så kul att få shoppa nya..Nu köper jag dock allt i storlek 92, men 86 funkar säkert några månader till.



Vi får väl se hur länge de fina högarna håller i sig, det brukar väl ta några dagar innan Alva har "vikt om" allt på sitt eget lite stökigare sätt..


Det här inlägget skrev jag redan igår, och det var nog tur för när jag vaknade imorse så hade jag både feber, torrhosta och ont i halsen. Jag jobbar några timmar ikväll så fram tills dess ska jag bara lägga mig och vila, dricka lite te och kurera mig. Visst är det himla typiskt att man blir sjuk så fort man har semester? Jag tycker att det blir så varje sommar..


Glöm inte mitt erbjudande tillsammans med Lilla tussilago! Fraktfritt hela helgen om du anger rabattkoden " Alva "
Trackback
RSS 2.0