Lite sminkrensning..

Publicerat: 2011-07-28 Kl: 12:03:00 | I kategori: Mode & Skönhet |




Nu ser jag ju att man knappt ser någon skillnad på före och efter, men i verkligheten kändes det verkligen att det  hänt saker, jag är så himla nöjd nu varje gång jag öppnar skåpet!



Städa som i att dammsuga och torka golvet tycker jag är bland det tråkigaste som finns, (tur då att Andreas är den som oftast dammsuger här hemma ända sen jag blev gravid med Alva och jag fick ont i ryggen av att dammsuga, sen har jag visst glömt att jag inte är gravid längre..) däremot är jag himla bra på att småplocka, rensa och sortera!  Det är en speciell känsla när man får kasta bort allt gammalt skräp som samlas i byrålådor och garderober och sen få sitta och vika kläder i färgordning eller sortera papper i högar. Ofta när jag har städat i flera flera timmar ser inte Andreas vad jag har lagt all tid på, och då har jag typ suttit och satt in alla lösa papper i pärmar eller rensat min strumplåda. Men sen Alva föddes har det inte blivit lika mycket rensande, hur kul jag än tycker att det är så finns det ju roligare saker att göra när man har någon timme över.. Men den här veckan har jag äntligen lyckats rensa i mitt sminkskåp som jag tänkt göra typ sen i julas..  Jag tog ut varenda pryl och dammtorkade, samt rensade ut allt som jag inte har använt de senaste året (eller åren..), så nu är det bara nytt och fräscht där inne, härligt!




Lite bassmink var jag tvungen att fylla på med, både kajal och eyeliner kommer från H&M och är de bästa enligt mig trots det billiga priset. De ekologiska läppbalsamen med smak av vanilj och choklad av märket Ganache Lips kommer från Lilla Tussilago och var med i paketet jag fick hem för några veckor sedan! Jag har bara hunnit använda det med vanilj men det är redan en ny favorit i sminkväskan!



Jag började rensningen medans Alva sov, men såklart vaknade hon efter en stund och ville hjälpa till, hon älskar min sminkväska och säger "mamma minka, Avva lååna mammas mink" på morgonen när jag står och sminkar mig. Ibland lyckas hon få tag på mina kajalpennor som hon ritar med på golvet, på sina ben eller på mina ben innan jag upptäcker det, busungen.. Vi samlade allt som skulle bort i Alvas gåvagn, men efter att hon hällt ut typ två ögonskuggor och slagit sönder ett rouge från Make up store som jag tänkte spara gick vi ut i lekparken istället..


Nu har jag dragit en vinnare i tävlingen om två biobiljetter till Bilar 2 i samabete med Disney/Videfyme som avslutades igår kväll. Ett stort grattis till Veera  som vann och tack till alla som var med och tävlade!


Kommentarer
Postat av: helen

Ha ha vilken otroligt roligt inlägg ang sortera,röja och rensa jag är precis likadan som du så befriande när gammalt skräp är bortrensat ur skåp och lådor.oftast är det rörigare när jag har "städat" en hel dag för jag har hittat en massa att rensa ut.

Min sambo älskar att håna mig för att det är stökigare när jag har städat än innan och jag kontrar med "men se så fint det är i skåpen";P.

Kram

Postat av: Therese med Clara

haha jag är precis lika dan, städa hatar jag men att rensa och organisera tycker jag är så kul! Vet inte hur många gånger jag har flyttat om i Claras byrå och garderob =)



Måste också säga att jag blir så förvånad när du skriver hur bra Alva pratar. Själv har jag en tjej som bara är en månad yngre som precis har börjat bli förstålig med enstaka ord. Kul att se hur olika det kan vara!

2011-07-29 @ 11:16:00
URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0