Sista semesterdagen..

Publicerat: 2011-07-17 Kl: 15:10:01 | I kategori: Allmänt |




Finaste sommarklänningen kommer från Lindex, lite stor över axlarna var den dock men det betyder ju bara att den kommer att passa nästa sommar också, perfekt!


Sista semesterdagen idag och vi har verkligen haft hela dagen inplanerad med roliga aktiviteter! Förmiddagen spenderades på Busplaneten tillsammans med Sunes familj, vi har inte varit där sedan Alva lärde sig att gå så det var verkligen stor skillnad nu när hon kunde klättra runt och springa överallt. Sen blev det en sväng ner till Nydalasjön tillsammans med en kompis till mig och hennes dotter, där Alva i och för sig bara doppade fötterna, jag tror hon tyckte att det var liite för kallt i vattnet.. Nu ska vi bara göra oss klara allihopa och åka till Alvas farmor och farfar där hon ska få vara resten av dagen medans vi vuxna ska åka ner på stan för att gå ut och äta middag och gå på bio med några kompisar, superkul! Vi får se vilken bio vi hamnar på, vi ville gärna se Baksmällan 2 eftersom ettan är den roligaste fiilmen jag sett, men tydligen har den redan slutat gå här i Umeå, typiskt.. Men det blir en bra avslutning på semestern och imorgon kan jag börja jobba igen med gott samvete!




Alva ÄLSKAR att vattna blommorna och går och säger det hela tiden medans hon går mellan sin lilla pool och rabatten med sin lilla vattenkanna, "Avva vattna blomma". Fast här hemma hos mormor och morfar har hon vattnat några blommor i krukor så mycket att jorden svämmar över och blommorna typ flyter runt, vet inte om de kommer att överleva hennes vattnande..



Ps. Kika gärna in här ikväll någon gång vid 21-tiden för då kommer det upp en tävling här på bloggen! Jag kan avslöja att priset kommer att vara en pryl som vi redan har här hemma och som Alva älskar ;)



Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Spännande med tävling! :)



2011-07-17 @ 17:22:05
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilken fin klänning. Lindex är också ett favorit märke här hemma, även om pop dominerar <3 Må gott!

2011-07-17 @ 20:04:03
URL: http://livetarunderbart.blogspot.com/
Postat av: kela

Åh,på den djurparken var jag med skolan flera gånger i mellanstadiet :-) Fast jag kommer inte ihåg så mycket hur det ser ut där...bara att man var så glad att slippa vara i skolan ;-) Men det var skoj minns jag! Vi har inte fått upp tapeterna ännu, men jag lägger absolut upp en bild när vi fixat det :-) Skoj att ni ska ha samma, den är så fin :-D Kram kram

2011-07-17 @ 21:50:14
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com
Postat av: Bustråden

Vilka sånger tycker Alva bäst om, har hon någon favorit?

2011-07-18 @ 21:37:24
URL: http://bustraden.blogspot.com/
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

sötnos!! :D



svar: hehe samma här, alltid full dator och kamera med massa bilder men det är ju så roligt att fota! jag är mycket mer för att fota än filma så att det blir en hel del bilder :) hehe! tack snälla, va gullig du är :) kram

2011-07-18 @ 22:12:47
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Ja, pop´s ytterkläder är outstanding. Vi har ett ställe utanför stan "Vingåker Factory Outlet"som har pop kläder till mer än halva priset. Perfekt!

2011-07-19 @ 22:39:14
URL: http://livetarunderbart.blogspot.com/
Postat av: Michan

Låter som en underbar dag :)

är busplaneten ett inomhuslekställe ??

Ha det gott

2011-07-21 @ 11:58:57
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0