Alvas garderob på Mammasegen.com!

Publicerat: 2011-07-16 Kl: 11:43:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |





Jag måste bara få visa en rolig grej som vi fått vara med i den här veckan, gissa om jag blev förvånad när Mammasegen.com kontaktade mig och ville göra ett litet reportage om Alvas garderob! Det måste ju betyda att hennes garderob inte är helt normal för en ettåring och att jag kanske råkat köpa ett plagg eller två för mycket haha.. Men jag tyckte hur som helst att det var superkul att vi fick vara med på sidan igen, sist fick ju Alvas rum äran att vara "veckans rum"! Det är en liten intervju med mig också där jag svarar på några frågor om barnkläder, ni kan hitta den här!

 

En av frågorna var vilket som var mitt favoritplagg, och det är bland annat den här klänningen med katter från Småfolk som Alva har på sig ovan!

 

 

Men när jag ser bilderna på garderoben ser ju faktiskt till och med jag att det ser liite galet ut och att hon inte behöver ett enda plagg till, så jag ska definitivt försöka minska shoppingen lite grann. Åtminstone tills Alva börjar på dagis och man ser vad som är mest användbart.  Men som  det står i intervjun så köper jag det mesta av Alvas kläder begagnat eller på rea, så jag har definitivt inte lagt ut lika mycket pengar som man kan tro vid första ögonkastet.  Jag förstår ju att många tycker att det är onödigt att lägga ut pengar på barnkläder över huvud taget, men oftast så betalar jag ungefär runt 70-80 kr per plagg när det gäller märkesekläder och runt 20-30 kr per lindexplagg när jag köper på tradera så jag får mycket för pengarna!. Sen får jag väl se hur bra det går att försöka minska på shoppingen, det har ju inte funkat tidigare..

Tillägg:

Jag fick frågan om Alva verkligen hinner använda alla kläder och konstigt nog så hinner hon nog det :)  Allt i garderoben är inte storleken hon änvänder nu, till exemplel så är hela nedre hyllan och ungefär hälften av det som hänger på galgar kläder i en större storlek som hon kan använda när hon växer ur sin nuvarande storlek, så det är inte så mycket som det ser ut!

Det blir några ombyten per dag nu då kläderna blir fulla med sand efter en sväng i lekparken eller då Alva kladdar ner sig när hon äter så det går åt en hel del ombyten per vecka. Sen vet jag ju själv att hon har alldeles för mycket kläder men man skulle kunna kalla det ett intresse på samma sätt som någon annan kanske samlar på frimärken eller något annat, jag tycker att det är superkul med barnkläder helt enkelt!

 
Trackback
RSS 2.0