Bustjejen i småfolk..

Publicerat: 2011-07-02 Kl: 12:33:36 | I kategori: Shoppat till Alva |




Underbar tröja från Småfolk, köpt från Hjärtat mitt


Jag tror att jag har fastnat i en "Småfolkperiod" nu när det kommer till Alvas kläder, jag tycker att de har så himla fina mönster och färger! Dock är ju priserna lite höga så jag spanar på tradera som vanligt, jag tycker inte att det gör något att plaggen är begagnade så länge som de är i fint skick. Men nu har Alva faktiskt fått sitt första "nya" plagg från Småfolk, men det var på rea såklart! Jag betalade 149 kr och den kommer från Hjärtat mitt. Dock var storleken en storlek för stor, så den sparas till hösten istället. Jag inbillar mig att Alva kommer att behöva massor av ombyten varje dag på dagis, så då känns det mer ok att jag köper kläder trots att hon redan har garderoben full..




Finaste bustjejen

Jag har precis börjat fila på Alvas sjuttonmånadersinlägg, men jag känner ändå att jag måste bli bättre på att skriva lite mer om Alvas utveckling så att jag inte glömmer alla roliga saker hon säger och gör, hon har verkligen humor.. Alva har alltid varit världens snällaste, hon är lugn och lyssnar på vad man säger oftast( fast nu är jag såklart lite partisk, alla föräldrar tycker ju såklart att sina barn är världens snällaste).

Men denna vecka har jag även sett lite bustendenser för första gången vilket var ganska kul då Alva alltid har varit så lugn och snäll.
Jag skulle använda min bankdosa, och Alva tog genast visakortet (hon tog rätt kort från de typ femton kort som låg i min börs så tydligen har hon koll på hur man loggar in på internetbanken) och tryckte ner det i dosan, och jag sa som vanligt "ge den till mamma" och väntade mig att hon snällt skulle räcka över det till mig som hon alltid gjort. Då säger hon ett bestämt "näpp", kramar åt kortet ännu hårdare och verkligen springer ut från rummet det fortaste hon kunde, busungen.. Jag skrattade bara åt henne för det var så roligt att se att hon blivit lite busig, men jag lär ju inte skratta om ett halvår eller så då hon kommer i trotsåldern..


Trevlig lördag på er, själv ska vi på ännu en trettioårsfest, Alva ska sova hos sin mormor och morfar själv för första gången och vi ska få sovmorgon imorgon, härligt!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh! Småfolk! Vilka fina kläder!



tänk, den första sovmorgonen. Det är som första gången man kör bil med körkort. Man blir så mycket människa.



Samtidigt är det svårt att inte vakna tidigt och ringa barnvakten de första gångerna. Man har ju en slags inre oro. Mitt tipps är - Ring, kolla läget, somna om - så sover du bättre!



Lycka till!!



kram

2011-07-02 @ 14:06:57
URL: http://www.frujantol.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Visst har Småfolk fina kläder! Men jag håller med om att priserna är lite väl höga... Och framförallt nu till Vilmer! Det säger ju bara tjoff och så har han växt ifrån sina... Galet!



Scones är ju hur lättbakat som helst! Tar ca 20 min allt som allt! Sååå gott ihop med en kopp te!



Hoppas ni får det roligt ikväll och njut av sovmorgonen!

Kram!

2011-07-02 @ 16:21:48
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: frida - mamma till liam

Riktigt fina kläder. Så söt hon är kram

2011-07-02 @ 22:40:01
URL: http://frudrutt.devote.se
Postat av: Linda

Jättefin tröja du köpt till din fina tjej! Alva har så himla fin frisyr, urgullig!

Jag ska nog testa att sälja på tradera som du tipsade, men risken är väl att man kommer lägga ett och annat bud också ;)

Kram Linda

2011-07-02 @ 23:14:29
URL: http://alltochelleringet-blogspot.com
Postat av: Agnes

Småfolk har verkligen fina kläder! Och hon passade jättebra i tröjan - så söt! :)

2011-07-02 @ 23:58:00
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com
Postat av: Melanie

Sv: Aha är det så det funkar på Tradera, det visste jag inte ens. Det är ju väldigt dumt, att inte "köp nu" är kvar hela tiden. Nåja, jag har budat på tunikan så vi får hoppas på den. Mycket fin!



Hoppas ni hade en trevlig fest och att fröken hade det gott hos mormor och morfar. Vad skönt med sovmorgon!!

Kram!

2011-07-03 @ 07:58:11
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Ida

Älskar oxå småfolk, synd att de inte är lite billigare, får nog hålla utkik på tradera kanske =)

2011-07-03 @ 12:40:05
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Småfolk har verkligen fina kläder. Har bara ägt ett plagg från dom. Men det plagget har jag varit supernöjd med :)



Och lilla bustjejen! Hihi, man kan inte annat än skratta när ens små gör sina hyss :)



Tore tackar också för gratulationerna på hans stora dag!

Kramar

2011-07-03 @ 19:47:05
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: M E R E I

- hoppas du haft en bra helg :)!

2011-07-04 @ 13:05:44
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Tror säkert att Alva skulle tycka det var hur roligt o spännande som helst med att sitta i cykelsits, Meja är jätteivrig varje gång vi ska åka. :-) Tack för gratulationen söta, det går fort med ett år, lilla bloggbebisen, hihi...



Ha nu en skön start på veckan o klänningen var superfin!

2011-07-04 @ 19:39:46
URL: http://myhappydays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0