Sommaren i city!

Publicerat: 2011-07-14 Kl: 16:14:00 | I kategori: Alva 1 - 2 år |





Igår kväll åkte vi ner på stan för att kolla in evenemanget Sommaren i city som har en massa olika artister. Huvudnumret för oss var såklart min brors band Lapdog som invigde hela kvällen, och till min stora glädje fanns det även en del barnaktiviteter som roade Alva! Varning för en hel del bilder i detta inlägg, men bloggen är ju i huvudsak till för min egen skull för att dokumentera Alvas första år, och den här kvällen blev det himla många "första gången" som vi var tvungna att föreviga med kameran!




Första egna ballongen till exempel, tror ni att Alva var överlycklig eller vad!



Lapdog var hur bra som helst som vanligt, och det säger jag inte bara för att min bror (som sitter bakom trummorna) spelar i bandet, jag tycker verkligen att dom är skitbra! I högstadiet lyssnade jag bara på typ punk, och jag kommer ihåg att jag tyckte att Lapdog var minst lika bra som Bad religion som jag gillade då.. Deras myspacesida finns här!



Första hoppet i hoppborg, första träffen med Pippi Långstrump (fast här var visst Alva liite skeptisk..) och första "jagärförlitenförattåkakarusellsåjagstårochspanarbrevid". Men nästa år så är nog Alva tillräckligt stor för karuseller, det ska bli så himla kul att börja åka till olika barnställen typ tivolin och djurparker som man inte varit på sedan man själv var liten!



Första konserten var det ju faktiskt också! Alva gillade inte riktigt att ha på sig sina hörlurar, men efter en stund gick hon med på det.. Haha ser ni hur lycklig hon är på den högra bilden där hon står och pekar på karusellen, gullungen ♥



Kommentarer
Postat av: kela

va härligt med sommarfest i stan! Och klart hon är lycklig som har fått alla de där "första gången" sakerna på en och samma gång :-) Det är ju superskoj med barn så man säjälv får åka på zoon och tivolin och så vidare som du säger. Vi har redan hunnit beta av parkens zoo och borås djurpark bara för att det är så roligt! Och signe har precis fyllt ett ;-)

2011-07-14 @ 17:22:27
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: Blue Velvet

Vad skoj!!! Så söt hon är på sista bilden där hon pekar på karusellen..hihi. Man ser verkligen glädjen i hela Alva!!! =)

2011-07-14 @ 18:50:21
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Det är alltid roligt när det händer något i stan. I min stad är det "torsdagkvällar" då affärerna har öppet längre än vanligt och någon känd artist spelar på torget. Hela stan lever upp!

Vilken fin bild på dig och Alva! Kram!

2011-07-14 @ 21:16:47
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh så fin hon är! Jag är på jakt efter hörlurar till Vilmer. Vi ska till High Chaparral nästa lördag och i westernshowen pangas det vilt! Var har du hittat Alvas?



Kram!

2011-07-14 @ 21:17:26
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Jannie

så himla fina ni är!

O jädrar va skön bilden är när hon står o pekar på karusellen!GOSINGEN!

KRAMAR i massor från oss

2011-07-22 @ 10:17:14
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0