Vårkänslor i vardagsrummet!

Publicerat: 2011-01-08 Kl: 14:15:14 | I kategori: Inredning |


Bilderna ovan är lånade med tillåtelse från Ellas inspiration, det är vårens pressbilder från Åhlens

 

För några dagar sedan såg jag några bilder från Åhlens vårsortiment i bloggen Ellas inspiration, och jag blev genast förälskad i den randiga mattan. Det är precis så jag vill att de ska se ut hemma hos oss i vår, vitt vitt vitt men med några färgklickar som man blir glad av!

Jag tycker att det är så kul med textiler och byter gärna ut både gardiner och kuddar i vardagsrummet minst några gånger per år, och då är det så bra med vita väggar och möbler som passar till alla färger. De senaste åren har vi dock bara haft en accentfärg i taget, oftast grönt eller turkost, men med denna matta kan man ju blanda friskt med alla möjliga färger till!

Det är ju så enkelt att byta ut textiler för att få ett helt nytt rum
, så när vi flyttar till nya lägenheten vill jag nog helst ha vita väggar överallt så att man hellre kan variera kuddar och gardiner istället för att måla om när man tröttnar på en färg, för vitt kan man väl inte tröttna på?



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag instämmer med dig! : - )

Vi har vitt i varenda rum bara köket som har en fondvägg i mörk grått!

Jag ÄLSKAR också att ha en accentfärg, eller några stycken! ; - ) Till vår & sommar vill jag ha mycket färg som du så säger att man blir pigg av!



Har själv fixat med att ha grön accent i köket idag! Riktigt nöjd & bilder kommer på bloggis senare : - )



Mattan var riktigt snygg som du visar! O Ellas inspiration tipsar alltid om en massa fint : - )



Stor Kramis & Mysig lördag på er

2011-01-08 @ 16:10:20
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Mickan

Vilka härliga färgklickar. :)



Ja, precis. "Smaken" ändrar sig med åren. :)

Kramar

2011-01-08 @ 17:07:18
URL: http://angel-like.com
Postat av: Malin

Vilken härlig blogg, helt i min smak!

Hamnade här via styleroom och såg sen att vi bor i samma stad när jag kikade runt..

2011-01-08 @ 18:51:12
Postat av: Erika

ge. mig. vår.

2011-01-09 @ 02:29:59
URL: http://collecting.blogg.se/
Postat av: Elinochalva

Malin:



Vad kul att du gilla min blogg, jättekul att höra! Kul att vi bor i samma stad också :) Kram Elin

2011-01-09 @ 11:42:28
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0