En liten älva!

Publicerat: 2011-01-31 Kl: 15:18:00 | I kategori: Teckningar & Illustrationer |


Hehe det syns verkligen att jag började med håret på älvan och var jättenoga, sen i slutet när jag skulle göra blommor var jag lite less och gjorde typ fulare blommor än jag ritade när jag var tio år gammal..

 

Lite tecknande har jag också hunnit med i helgen, jag har verkligen fastnat för sagoväsen och gulliga djur, porträtt och liknande är nog inte min gjej. Något som är typiskt med mig är att jag är ganka bra på att älta sånt som man inte kan göra nåt åt, och sen jag började teckna igen har jag ångrat jättemycket att jag haft ett uppehåll på flera år, för om jag hade hållt igång tecknandet hade jag hunnit träna och utvecklats mycket mer och kanske till och med sökt någon kreativ utbildning när jag var yngre! Men det går ju inte att göra något åt nu i efterhand, jag får väl vara glad att jag började teckna igen och har hittat något som jag tycker är så himla roligt!

Och som jag skrivit någon gång tidigare så skulle jag vilja lära mig att teckna på datorn så att man kan göra posters av bilderna, och vem vet, kanske jag kan öppna en liten shop med posters i framtiden! Som ett litet hobbyprojekt då eftersom det inte är något man kan leva på och jag älskar mitt jobb som jag har nu! Men det skulle vara så kul som en liten hobby :) Det är för övrigt också något som är typiskt mig, att typ sitta och fundera på vilket namn jag ska ha på shopen innan jag ens vet hur man går till väga. Jag är ganska bra på att önskedrömma, och får jag en idé vill jag att det ska vara klart direkt, helst redan igår..

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt med drömmar! Du tecknar jättefint så finns nog en framtid =)



Bokstäverna finns även i turkost och lila, älskar dom! Ångrar att jag inte köpte fler!

2011-01-31 @ 15:48:29
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Du är verkligen jätte duktig på att rita! Och jag ser inte alls att du "slarvat" på blommorna :)



Jag är som du .. en dagdrömmare. Men visst är det härligt att kunna försvinna ett tag och drömma om hur saker och ting kan bli :)



Kram!

2011-01-31 @ 15:51:19
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Sv: Okeej, det var ju roligt.

jag skulle vilja att hanna var modell oxå :) men jag känner tyvärr ingen som har en sida..

Okeej, ja ska köpa en sån oxå.. För hennes hår växer så fort :D

2011-01-31 @ 16:58:07
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Superfint & bra gjort, jag tycker allt ser tjusigt ut :-)



Kram

2011-01-31 @ 17:14:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: maria

Tack!

Vad duktig du är!

2011-01-31 @ 19:40:12
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Terese

Åh vad du är duktig. Ännu en sak som inspirerar mig! Ska nog beställa ProMarker-pennor och testa. :)

2011-01-31 @ 19:53:17
Postat av: linda-mamma till Tyra

men nu får du ju ta dig i kragen och anmäla dig till nån kvällskurs, finns ju massor av kurser både på Folkuniversitet och Medborgarskolan, nån måste ju ha nån slags kurs i hur du designar digitalt. Jag tycker du är jättduktig! Vad skönt att ha en hobby.



Våra barn ska ju prestera redan från när de föds, det kan ju bli tjatigt ibland när folk undrar vad ens unge kan och inte kan, men jag är nog ganska bra på att skaka av mig det mesta. Tyra behöver inte prestera för att vara älskad av oss iallafall. Det räcker med att hon bara finns till :) Men visst är det kul att kunna följa så många bebisar såhär via bloggar, vissa har man ju sett på kort sen de föddes, det är så himla kul! Dessutom måste man ju få skryta lite om ens eget underverk när man har en blogg, är det nån som inte gillar så behöver de ju inte läsa....



Trevlig kväll på dig, Kram!

2011-01-31 @ 19:53:51
URL: http://minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Bettan

Du är otroligt duktig och jag tror på din affärside. Önskar att jag kunde vara så kreativ, men tålamodet finns inte alltid där när det gäller "pyssel" även om jag tycker det är roligt.



Det är så roligt att få plocka fram Claras små bebiskläder nu, man blir helt förvånad att hon har växt så här mycket.



Kram!

2011-01-31 @ 22:19:42
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Jannie

Så himla söt!

Du har då verkligen alla möjliga talanger du!

Klart man ska drömma!O varför inte pröva o se?



Tack snälla du!Jag hoppas att det är så.Saknar redan mina nätter utan avbrott.Satan vad bortskämd man har blivit...ha ha ha

Vad ska ni hitta på idag?KRAMAR

2011-02-01 @ 07:22:05
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Therese

Du är ju jätte duktig! Jag har också ångrat att jag lagt av med att teckan & måla. Ska försöka mig på att göra en 5-minuters-skiss varje dag en tid fram över! Hoppas att det får igång "talangen" igen :)

2011-02-01 @ 07:55:06
URL: http://fruhorn.com
Postat av: Helen

Åh vilken söt älva man ska ju aldrig kasta bort sin talang så hoppas du lyckas med dina planer.:)Målade en hel del själv när jag var yngre mest landskap men tyvärr försvann nog intresset.

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0