Några tights till Alva

Publicerat: 2011-01-26 Kl: 20:34:34 | I kategori: Shoppat till Alva |




Dagens Alva i den fina husvagnsklänningen från Jny Design. Nyklippt är hon också, jag råkade klippa luggen lite kort då den blev helt sne först men hon blev såklart söt ändå!



Alva trivs som vanligt på restaurang, mycket folk och nya saker att titta på! Och så får man ju smaka massa gott från mammas tallrik..




Vi fick gå på tre olika lunchrestauranger innan vi hittade en plats på Invito. Dagens lunch bestående av ris, het köttgryta och nachos var en oväntat lyckad kombination!


Efter att morgonen startade lite i kaos med en lägenhet som såg ut som ett bombnedslag trots att jag städade igår, och en dotter som inte var på sitt bästa humör flydde vi ner på stan för att äta lunch med min mamma som var ledig idag. Hon hade precis gjort en ansiktsbehandling på förmiddagen och jag känner att det är någonting jag också borde unna mig innan jag börjar jobba nästa månad.

Det är lite farligt för mig att vara på stan så mycket som jag varit den senaste tiden för jag vet ju att jag aldrig kommer hem utan att ha shoppat något onödingt. Men nu hade jag faktiskt upptäckt någonting som Alva saknar i sin garderob, nämlingen tights! Hon har miljoner klänningar men bara ett enda par svarta tights som hon alltid använder så det var målet med dagen shopping. Men då vi fick lite bråttom i slutet då parkeringstiden nästan gått ut köpte jag hem typ alla tights jag såg utan att hinna tänka efter vilka färger hon egentligen behöver, så det kanske blir ett färgbyte nästa gång jag åker ner på stan!




Från lindex som har tag 3 betala för 2 blev det två par tights och en velourbyxa, och från Åhlens två par tights eftersom det var 2 för 100 kr



En bok slank det med hem också då Åhlens hade 20 % på barnböcker. De senaste dagarna har Alva rivit sönder två böcker här hemma och tyvärr visade sig att den nya boken också hade för tunna flikar som lätt dras sönder, den var inplastad så jag såg inte det i butiken. Tur att den bara kostade 40 kr för den lär inte överleva så länge..



Kommentarer
Postat av: Bettan

Man kan ju alltid köpa en ny klänning eller tunika om inte färgen passar det man har hemma ;P För mig blev det ochså en sväng på lindex idag, och nu blev jag sugen på att besöka Åhlens. Clara älskar verkligen böcker och vi läser mycket för henne, så hon skulle nog behöva lite nya böcker. Låter som du hade en bra dag trotts den jobbiga starten



Kram!

2011-01-26 @ 21:53:18
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Hon blev supersöt i kort lugg! :)

Och vilka fina tights som fick följa med hem. Kan tänka mig att det är det ultimata plagget till en liten tös :)

Kramar

2011-01-27 @ 07:58:23
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Åh vad gott det såg ut!



Dockhuset har hon fått av sin mormor & morfar i julklapp, har för mej att dom beställde från lekvira.se men jag tycker då att dom ser likadana ut som hon "le toy van" :)



Jaha Sundsvall av alla ställen hehe ;)

2011-01-27 @ 09:39:56
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Mmm vad mumsigt det såg ut! Alva blev söt i kort lugg =)

2011-01-27 @ 11:36:52
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken söt liten tjej :)

2011-01-27 @ 23:36:52
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: Terese

Fy sjutton vilken söt tjej ni har!! Man blir nästan mörkrädd, får man vara så gullig!? :)

Har läst din blogg i en månad ungefär. Jag blir otroligt glad av alla färger och kommer ha dig som inspiration när jag ska inreda ett framtida barnrum.

Alvas rum är ju himla fint :)

2011-01-28 @ 16:41:50
Postat av: ELINOCHALVA

Terese:



Tack så jättemycket för dina gulliga ord, så glad jag blir att du blir inspirerad av mig och gillar min blogg! Alva hälsar tack tack för den fina komplimangen också :)



Kram Elin

2011-01-29 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0