Sötaste tjejen i moln!

Publicerat: 2011-01-16 Kl: 21:56:49 | I kategori: Dagens outfit - Alva |




Dagens Alva var så söt i sin fina molnklänning från Bustråden!


Dagen började kanonbra med att Alva endast vaknade en gång i natt, vilket framsteg! Jag märkte dock ingenting då Andreas var uppe och nattade om henne, jag som brukar vakna av minsta knyst! Lite senare fick vi middagsgäster så då passade vi på att göra något annat än köpepizza som vi brukar äta..

Det blev en supergod risonisallad med grillad kyckling och vitlökssås! Mina kompisar gjorde denna på en grillfest för några år sedan och jag har gjort den flera gånger sen dess. Man kan såklart använda vad man vill i salladen men vi hade ruccola, fetaost, körsbärstomater, gurka, rödlök och solroskärnor. Och risono såklart. Vinegretten är gjord på olivolja, vitlök och basilika. Mycket godare blir det med färsk basilika men vi var lata och använde fryst istället..

Sen var Alva ovanligt svår att natta men hon ville väl kompensera att hon sov så bra i natt, busungen! Vi var nog de enda i hela Sverige känns det som inte såg Solsidan, men av någon anledning missade vi den första säsongen och vi ville se den innan vi börjar följa säsong två. Det känns som att jag knappt följer någon serie över huvud taget nu för tiden, förut älskade jag alla dokusåpor som Paradise hotel och liknande, eller det gör jag fortfarande men jag verkar aldrig ha tid att se på tv. Det blir kanske så när man har så många bra bloggar att följa och hänga med i :)


Risonisallad, enkelt och gott!



Tack alla ni som röstade på min blogg hos Lilija, jag kom tvåa men det är ju inte heller fy skam!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Vilken mysig blogg! Hittade hit genom anso som hade länk till dig.

Åh vilken söt klänning, jättemysiga kläder de hade på bustråden, har aldrig hört om det. Kul att få se lite nytt. Tycker absolut att ni ska se solsidan säsong 1 jag och min man kollade igenom första säsongen nu innan andra började och jag har inte skrattat så mycket på länge :)

2011-01-16 @ 22:30:37
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Therese

Vad gott det ser ut!

Vi laddade hem hela 1a säsongen av Solsidan igår, men hann inte kolla igenom hela förens 1a avsnittet av säsong 2 gick ikväll... Insåg att det är en rolig serie! :)

Ha en bra kväll!

Kram

2011-01-16 @ 22:32:20
URL: http://fruhorn.com
Postat av: sara

Gud så söt hon är! Och den där salladen lät riktigt god! Jag har faktiskt aldrig gjort kronor förut, så nu till helgen blir första gången och jag hoppas att det blir bra. Jag har köpt grön marsipan med päronsmak och tror att det ska funka att göra kronor av dem! Vi får väl se hur det blir, lovar att lägga upp massa bilder =)

2011-01-16 @ 23:40:23
URL: http://missmantyniemi.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Så god den salladen såg ut! Och finaste Alva i en supersöt klänning. Gilalr verkligen din smak på barnkläder :)



Vi såg inte heller säsong ett när det gick. Men v har sett den efteråt ... så vi var en av dom som satt och skrattade i tv-soffan igår ;)



Kram!

2011-01-17 @ 08:40:31
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Josefin -Happy Days- (tävlingar pågår)

Då måste jag skaffa mig promarkers, de verkar så himla roliga! Kanske kan önska mig till min födelsedag nästa månad. :-)



Jag har ev hittat en tapet nu i helgen till Mejas fondvägg, ska bara bestämma mig först. Det kommer nog en bild i bloggen på den med då jag hinner.



Önskar dig en fin start på den nya veckan, kram!

2011-01-17 @ 10:18:56
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Ida

Sååå fin i klänningen!

Maten så smarrig ut, enkla recept är kanon! Vi såg inte heller så många avsnitt av första säsongen av Solsidan men köpte boxen så hade sett dom och kunde se första avsnitten av säsong 2 igår. Sååå bra!!

2011-01-17 @ 13:00:50
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Heidi

Men gud vilket charmtroll, helt underbart söt

2011-01-18 @ 22:53:56
URL: http://www.metrobloggen.se/86an

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0