Nej säger Alva..

Publicerat: 2011-01-12 Kl: 12:33:00 | I kategori: Alva 0 -1 år |




Dagens Alva i den fina tröjan med rådjur från Liandlo





Alva har börjat att pussas! Mycket mysigt men eftersom hon pussas med öppen mun kan man ibland få ett riktigt bett av hennes sylvassa tänder..


Alva har verkligen börjat lära sig många nya ord den senaste tiden och hon härmar allt man gör - både ord, läten och rörelser.

För någon vecka sedan lärde hon sig att säga Nej, eller Näpp som hon säger. Det är så himla gulligt att jag skrattar åt henne varje gång. Tidigare när hon inte ville ha mer mat vände hon bort huvudet och gjorde pruttljud, men nu vänder hon bort huvudet, sätter händerna för ansiktet och säger högt Näpp. Jag vet dock inte om jag kommer att tycka att det är lika gulligt när hon är två år och i trotsåldern, men just nu smälter jag varje gång.

Hon har även sagt sitt eget namn, duktiga tjejen! För några dagar sedan pekade Alvas mormor på tygbokstäverna jag sytt som bildar Alvas namn, och så pekade Alva och sa - Avva! Mycket duktigt att kunna läsa innan man fyller ett år tycker jag..

Här står det Avva..


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Så kul med kalas snart :) Och stora tjejen som börjar kunna säga saker!



Du verkar så pysslig också! Har suttit och funderat länge på att sy såna bokstäver jag med ... men längre att planera har jag inte kommit, hihi!



Kram!

2011-01-14 @ 17:30:37
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Ida

Vad duktig hon e! Måste vara underbart med de första orden!

Kram

2011-01-14 @ 18:28:50
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: L I L I J A

Hej! Du är en av finalisterna i Veckans Blogg hos mig :) Man får rösta en gång om dagen & vinnaren presenteras på söndag! Lycka till!

2011-01-14 @ 20:47:12
URL: http://lilija.com
Postat av: Therese

Grattis till finalplatsen hos lilija.com ;)

Jag har såklart röstat på dig!

2011-01-14 @ 21:09:48
URL: http://fruhorn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0