Mot Beach 2011..

Publicerat: 2011-01-10 Kl: 21:11:05 | I kategori: Allmänt |




Äntligen får jag använding för mina träningskläder!


.. Eller beach 2013 om jag känner mig själv rätt, men idag har jag iallafall tagit mig till gymmet för första gången sedan jag var gravid med Alva för typ 1,5 år sedan! Det var verkligen på tiden, men just tid är ju något som man har lite mindre av sen Alva föddes och jag har varit dålig på att prioritera just träning. Det fanns inte så många pass att välja på ikväll så jag hamnade på ett muskelpass vilket visade sig vara alldeles för hårt för mig såklart med massor av benböj och vikter. Hade det funnits typ lättgympa hade jag valt det istället men jag gjorde iallfall mitt bästa.

När jag kom in i salen frågade jag instruktören vad man behövde för redskap eftersom jag aldrig gått på passet förut, hon pekade på några vikter och sa

- Du kan ta 2,5 och 5 kgs vikter.

- Ja visst sa
jag och gick och hämtade dom lättaste jag hittade typ 1,5 kg och gick och ställde mig längst bak..

Men det är en skönt känsla efteråt och jag tänkte försöka komma mig iväg och träna minst två gånger i veckan, det känns som ett rimlig mål. Och så får jag ju användning av min träningsgarderob också, den har ju knappt blivit öppnad det senaste året. Varje gång jag börjar träna på nytt måste jag peppa mig själv genom att köpa en massa nya träningskläder, och genom åren har det blivit en hel del. Dock inte denna gång, Andreas stoppar mig alltid när jag försöker köpa något träningsplagg med motiveringen att jag redan har massa plagg hemma som jag inte hunnit använda. Det visar ju hur ofta jag försöker börja "mitt nya liv".. Så jag håller tummarna för att peppen ska hålla i sig denna gång!

Kommentarer
Postat av: Maya

Hej!

Hittade din blogg på mammabloggar.se :)

Visst är det skönt att träna! Vart tränar du? Själv tränar jag på friskis och svettis och de har ju barnpassning, tycker det är toppen! :)

2011-01-10 @ 22:51:53
URL: http://mayaindianen.blogg.se/
Postat av: Therese

Oh, jag ska också börja träna nu hade jag tänkt! :) Det är en härlig känsla när man är färdigtränad, svettig o dan ;)

2011-01-11 @ 08:22:17
URL: http://fruhorn.com
Postat av: Jannie

Godmorgon!

Åh vad du är duktig!

Hoppas det håller i sig denna gången nu då,så du får användning för alla dina kläder!(sen att det är skönt o träna är ju en annan bra sak oxå iofs!ha ha)Önskar jag oxå kunde ta mig i kragen...

Tusen tack snälla du!Kul att du gillade det.Blir jag ju ännu malligare.Älskar oxå grönt!

Hoppas ni får en riktigt härlig tisdag!Kram

2011-01-11 @ 10:23:12
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Emma

DUKTIG du är : - )

Underbart att få röra på sig & man blir s skönt trött i hela kroppen sen!

Längtar verkligen efter att få röra mig mer men så länge fogarna bökar går de bara inte!



Hur har de gått inatt med Alva? Kom hon till ro i sitt rum? Hoppas att det lyckas denna gång!



Många Kramar & önskar er en mysig dag!

2011-01-11 @ 10:49:04
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad duktig du är som tagit dig i kragen. Här hemma går det lite trögare med sånt, speciellt nu när lillen ammar.



Ha en fin dag!



Kram

2011-01-11 @ 11:46:16
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0