Pysseltips - Enkel tavla på fem minuter!

Publicerat: 2011-02-18 Kl: 09:23:00 | I kategori: Pyssel / DIY |




Det blev ett rådjur i samma papper som jag använt mig av att göra vimplarna till Alvas rum!




För någon månad sedan såg jag en liknande tavla på någon blogg eller om det var på Styleroom, men nu när jag skulle googla varifrån jag såg den så hittade jag den ingenstans. Det är absolut inte min idé alltså så jag kan inte ta åt mig något av äran, men rådjur syns ju lite varstans just nu och jag tycker att de är så fina! Jag gjorde bara så att jag klippte ut konturerna av rådjuret av presentpapper och limmade fast på det gröna papperet. Klart! Jag har inte bestämt än ifall jag ska göra den i någon annan färg istället men det är ju inte så avancerat så det är ju bara att byta ut när man är less. Kanske att jag gör en matchande tavla med något annat mönster, varför inte konturerna av en hare eller uggla!

Annars fortsätter sjukstugan här hemma och nu har även jag blivit sjuk. Inte så oväntat i och för sig då jag har varit en levande näsduk hela veckan åt Alva, men hon har som tur är mindre feber idag så förhoppningsvis är hon piggare i helgen! Igår kväll var hon jättedålig och ynklig och ville bara ligga i min famn, och så fort vi satte oss ner i soffan så stängde hon ögonen och somnade fast klockan bara var runt 18.  Vi blev lite oroliga att hon skulle vakna jättepigg vid fyra då hon somnade två timmar tidigare än vanligt, men klockan var över sju när hon slog upp ögonen mycket piggare än igår kväll!

Kommentarer
Postat av: Elin

Superfint! Det där blev jag sugen på att apa efter ;-).

Krya på er och ha en fin helg!

Kram

2011-02-18 @ 09:43:02
URL: http://elinpels.blogg.se/
Postat av: Ida

Hoppas Alva blir pigg snart!

Jättefin tavla! Sambon skulle bli glad om jag gjorde en råddjurs tavla och även vår vovve skulle jag tro =) Ellie har en body från MOLO som är poppis =) kanske ska härma dig med en tavla oxå då =)

Kram

2011-02-18 @ 10:05:42
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Elina

Vilken mysig blogg du hade, hamna här av en slump. Tack för det. :) Men var gärna med i min bloggtävling som pågår just nu.

2011-02-18 @ 11:05:47
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Ja det måste vara kul att ha kvar när barnet blivit lite äldre och kolla tillbaka i :) Kram

2011-02-18 @ 13:01:09
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Emma

KRYA på er gumman!!

Stackare som också blivit sjuk nu! Hoppas ni blir friska illa kvickt!



Du är så himla duktig på att pyssla & varje gång man kikar in här får man alltid en ide, älskar de! : - )



Nu önskar jag er en mysig helg trots sjukdomar!



Stora Kramar till er



2011-02-18 @ 17:50:39
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Victor

Verkligen en superfin tavla!

O än en gång,du är helt makalös med alla dina ideér o ditt pyssel.Så sotis!

Hoppas verkligen att ni mår bättre idag!KRAMAR

2011-02-21 @ 07:14:21
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0