Lite höstshopping..

Publicerat: 2011-08-01 Kl: 21:46:00 | I kategori: Mode & Skönhet |





Finstickad kofta i lös modell 199 kr och fina baslinnen 69.50, från h&m. Som vanligt så köper jag två av allt men i olika färger, en jobbskada..


Alltså, jag skyller helt och hållet på jobbet att jag redan har börjat köpa höstkläder trots att det fortfarande är sommar, men på samma sätt som bikinisar trillar in i butiken när det fortfarande snöar ute har höstkläderna funnits i butiken sedan flera veckor tillbaka. Så fort jag började jobba igen efter semestern för två veckor sedan så ansåg jag typ att sommaren var över - jag är ju instängd på dagarna med stickade koftor och ser inte så mycket av solen som tydligen skiner varje dag (Nej jag är inte ett dugg bitter. Absolut. Inte.). Det är svårt att låta bli att shoppa när det finns så mycket fina höstnyheter, och denna vecka kom jag hem med dessa plagg ovan! Jag brukar mest visa det jag shoppar till Alva, men vi mammor kan ju också behöva lite inspiration! I och för sig så köper jag ju oftast svarta plagg så det är väl inte så inspirande kanske, men nu blev det lite vinrött också - jag gillar verkligen höstfärgerna den här säsongen med allt det röda och rostfärgade!




Byxa 199 kr och halsband 99 kr


Ett par svarta byxor blev det också, faktiskt mitt första par byxor på flera år ifall man bortser från mjukisbrallor och jeansleggins. När jag upptäckte svarta tights och tunika/klänningsmodet för typ fem-sex år sedan lade jag in alla mina jeans längst inne i garderoben och har aldrig tagit ut dem sen dess. Inte för att de skulle passa nu heller men det är en helt annan femma hehe.. Men nu blev det alltså ett par byxor, de är i tunnt kostymtyg med en liten mudd längst nere, så det känns typ som att gå runt i mjukisbyxor, perfekt! Halsbandet är likadant som mitt turkosa favorithalsband som jag använt jättemycket nu i sommar så när det kom in i rött var jag självklart tvungen att köpa det med, så fint!

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, jag har fått en thing för klänningar nu. Inga jeans sitter snyggt. Fast jag är ju en jeanstjej egentligen... Men jag får gå ner de där 10 kg nu efter graviditeten, då jäklar! :)

2011-08-02 @ 00:47:05
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Lisa L

Hej ! Trillade in på din blogg igår för första gången :D och I like it :D vilken fin blogg! Verkligen mycket att läsa och så kreativ du är :D



Här har du en till uggletokig morsa ;P haha! Pojkens rum innehåller en och annan uggla på vägg, i säng mm ;P



Din dotters rum e verkligen jätte fint! Och du jag känner igen d dära med barnkläder, man får liksom inte nog och d finns ju så mycket fint ;P såg dom dära bodysarna på Lindex igår med ugglorna på. Ska slå till nästa gång jag ska dit :D



Vet inte vars i västerbotten du bor, men igår var jag till Skellefteå och kikade in på en rätt så nyöppnad butik, dom hade en del ugglor faktiskt :D



http://www.smattochsnyggt.se/ är hemsidan, dom finns på FB också.



Sen så har jag hittat en del ugglesaker på Jotex.se



Ha d bra :D ska fortsätta läsa hos dig !



mvh Lisa

2011-08-02 @ 08:12:09
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Postat av: Helena

vad fina. jag går på semester om 3 veckor så då blir det både göteborg o stockholm och då ska det shoppas höstkläder :)

2011-08-02 @ 09:02:25
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej,



Såg din gulliga kommentar på min blogg, den tackar jag ödmjukast för!



Vill bara tipsa om fina plåtaskar med ugglor på, uggletokig som jag förstår att du är, som jag köpte nu i helgen på Skansen (kan maila bild om du vill)! Har förstått det som att du bor en bra bit från huvudstaden men om du eller någon du känner skall dit så är det ett litet tips från mig. :D



Kram Frida

2011-08-02 @ 20:56:20
URL: http://www.houseoffrida.blogspot.com
Postat av: Fia

Så mycket fint du shoppat!Jag skulle också behöva fylla på i garderoben.Konstigt nog är det jämt barnens garderob som fylls på är jag är iväg och shoppar =)

2011-08-02 @ 23:49:18
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Jannie

godmorgon söta!Har oxå kollat in de där koftorna.

Ursköna!

Ville bara säga att jag kom o tänka på dig när jag var inne o kollade in Lindex hemsida.De har fått in en jättefin uggle mössa!Men det har du säkert full koll på redan!hoppas ni får en härlig dag!KRAMAR

2011-08-03 @ 06:49:29
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0