Lite Villervalla

Publicerat: 2011-04-05 Kl: 21:28:00 | I kategori: Shoppat till Alva |




Turkos mössa från Villervalla

Det här med köpstop går ju verkligen alltid jättebra för mig. Eller inte. Igår kom jag nämligen hem med den här supefina vårmössan från Villervalla till Alva, ett litet tillskott till hennes samling. Men egentligen så kanske det inte räknas alls, för jag lämnade tillbaka en mössa som min mamma köpt på polarn o pyret och köpte denna istället. Det var ett nödvändigt köp trots att Alva har så många mössor redan, för inga av hennes vårmössor täckte öronen ordentligt.



Egentligen ville jag ha mössan i rött men den fanns inte i Alvas storlek som tydligen var 2-3 år trots att hon bara är ett år, men de var extremt små i storleken tyckte jag. Fast nu så är jag glad att jag köpte den turkosa för Alva blev ju så fin i den att jag bara vill äta upp henne! Den passar också väldans bra till jackan som också är från Villervalla.



Efter jobbet så blev det en promenad bort till mina föräldrar där jag tvingade dem att bjuda oss på middag, härligt tyckte vi!



Här försökte jag väl att ta en fin bild på mig och Alva, men hon var mer intresserad av grenarna på busken brevid än att kolla in i kameran.. Det är väl bara att acceptera att tiden då hon satt still snällt i mitt knä är förbi!


Det är lite tur kanske att Alva har börjat stanna i växten och inte växer ur sina kläder så fort, för jackan som hon har på sig idag fick hon i september då hon alltså var knappt åtta månader, och nu sju månader senare så passar den fortfarande! Jag som funderade på vilken jacka vi skulle köpa behövde inte fundera något alls. I och för sig kanske den var lite stor från början, men det är ändå storlek 80 på den och Alva har ju egentligen 86. Man tycker ju inte att Alva förändras så mycket utan tycker att hon är som hon alltid varit, men det är när man kollar på kort som man verkligen ser skillnaden. Jag är glad att jag tagit så många kort som jag gjort även om vissa kanske tycker att jag är lite jobbig som alltid ska slita upp kameran.. 

Men såhär såg det ut i början av september, kanske att Alva har blivit lite äldre sen dess! (Fast mamman blir visst bara yngre och yngre, konstigt det där..)




Kommentarer
Postat av: Michelle & GirlZen

Vilken mysig blogg du har :)

Fina bilder och en stor dos av inspiration, kommer definitivt att titta in fler gånger :)



Kram

Michelle

2011-04-05 @ 22:16:54
URL: http://MsDemoch.wordpress.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, vad jag älskar Villervallas kläder! Dom har så mycket fint!



Ja, vi har rätt lika smak, både när det gäller barninredning och barnkläder tror jag ;)

2011-04-05 @ 22:26:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

hejsan! du sa att du hade sett gardiner i tyget jag visade dig med ugglorna på påslakanet från jotex, vart har du sett dom? skulle så gärna vilja ha :) kram

2011-04-06 @ 05:57:39
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Vicor

Ni är ju så himla fina!

Tycker dock att du är betydligt snyggare när du tittar än när du blundar!ha ha ha Blink blink

Hon va självklart jättefin i mössan!Hon är väl toksöt i allt den damen??

Älskar den jackan.Har vart så sugen på att köpa den,men tycker verkligen det är toksvårt o veta med stl framöver.

tusen tack för de snälla orden!Lilleman va tokglad hela dagen igår,så vi får väl se hur han mår idag.själv har man fått ont i halsen...

Ha en fantastisk dag fina du!KRAMAR

2011-04-06 @ 07:15:13
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: linda-mamma till Tyra

jag gjorde ett liknande villervalla inlägg själv idag. Jag gillar deras färger jättemycket, speciellt den där turkosa färgen, har redan beställt shorts i den färgen :)



Visst är det skönt att de stannat av lite i växten, men samtidigt så var det ju väldans roligt där ett tag i vintras när jag kunde gå all in och köpa på mig en massa kläder eftersom hon växte så mycket. Nu velar jag hela tiden mellan 86 och 92 i vår och sommarkläder....vill ju inte riskera att köpa sommarkläder som hon aldrig växer i....



Mössan är jättefin, jag tycker om den där modellen, vi har en sådan fast Me&I, de sitter som gjutet på huvudet.

2011-04-06 @ 07:49:07
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Caroline

Så söt hon är! Som alltid förstås!:) Jag köpte nyss en till Villervalla mössa till Teo för jag kan verkligen inte hitta den grönrandiga som vi har liggande på något väldigt bra ställe. Hoppas den dyker upp snart för den är såå mycket finare än den svarta som fanns kvar i hans storlek.

2011-04-06 @ 08:13:51
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Ida

Köpstopp funkar inte så bra för mig heller =) Underbar mössa, turkost är så fint och den jackan e ju underbar!

2011-04-06 @ 09:47:47
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Killmamman

klart du ska göra en uggletårta :)

2011-04-06 @ 10:42:27
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Josefin -Happy Days- *Vi bygger hus*

Tack, ja det blir ett jätteroligt projekt att bygga hus, en dröm! Vi kommer att bli klara för inflytt i slutet av sommaren, o bygget startar nu i april, grunden o plattan görs just nu.



Kramar!

2011-04-06 @ 18:15:24
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Mickan

Både jackan och mössan är superfina! Och Alva passar himla bra i dem. :) Så söt så!

Kramar

2011-04-09 @ 22:28:08
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0