I badrumsskåpet

Publicerat: 2011-04-04 Kl: 10:15:00 | I kategori: Mode & Skönhet |




Dessa tre krämer har jag i mitt skåp just nu. Nurture me av Ole hensiksen som är riktigt bra, den doftar som en godisfabrik (ungefär som gamla tuggummit bazooka om någon minns) men är svindyr, jag fick den i present. Nivea Aqua sensation luktar också gott och är helt ok, men kanske passar bättre för yngre hud.. Vitamine E Creme från Body shop tycker jag är för tunn och den luktar typ tråkig salva..


När det gäller skönhetsprodukter så är jag lite feg för att prova nya märken, utan jag köper samma gamla sorter om och om igen som jag vet att jag gillar. Ta bara mascara till exempel där jag har använt Max factor 2000 calories sedan jag började att sminka mig i högstadiet. Såklart har jag provat en del andra genom åren men jag går alltid tillbaka till samma gamla sort. Samma sak när det gäller ansiktskrämer har jag märkt, för när jag började att använda dem vid femton års ålder så köpte jag Nivea all day aqua (som den hette då) och nu femton år senare så använder jag fortfarande samma sort..

De senaste åren har jag faktiskt försökt att testa lite nya krämer, för till och med jag fattar ju att huden förändras en del på femton år, men än så har jag inte hittat någon sort som jag kommer att köpa igen. Så nu behöver jag era bästa tips på ansiktskräm! Kravlistan är ju inte liten heller för den ska vara lagom konsistens ( mer för torr hud men den får inte kännas fet), lukta gott (jag gillar fräscha fruktiga dofter som typ aloe vera, gurka och melon) och inte vara för dyr helst.. Det är konstigt att jag kan lägga ut flera tusen på en massa barnkläder, men när det kommer till mig själv så blir jag lite snål om en kräm kostar mer än typ tvåhundra..

Så vilken ansiktskräm använder du? Ge mig ditt bästa tips!

Jag och Alva ska åka ner på stan idag för att strosa runt lite och förhoppnigsvis äta lunch med min kompis Moa, men som tur är så har jag en skvätt kräm kvar i alla burkar så jag måste inte köpa någon ny just idag!

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- *Vi bygger hus*

Jag har användt samma mascara som dig sedan jag var 15, men sen förra året vågade jag prova en ny o är nu helt fast! Det är Mabyline The Falsies, det är helt grymt vad den mascaran gör underverk för fransarna, ser ut som jag får extra långa när jag använder den o fattar inte hur det går till! Så det är mitt heta tips. Sen använder jag själv http://www.yves-rocher.se/control/riche-creme-med-30-exklusiva-oljor/ från yves rocher till min hud, känns väldigt fuktgivande och fräsch. :-)



Hoppas din vecka börjar fint, kram!



2011-04-04 @ 14:57:48
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Matilda

Produkter från Pureskin är de bästa jag provat, bra priser och helt naturliga så du kan äta dem :-) http://pureskin.se/

2011-04-04 @ 15:04:04
Postat av: Madelene, mamma till Lukas

Jag har också jätte svårt att köpa ansiktskrämer. Nu använder jag dock Nivea q10 dag- och nattkräm och de tycker jag är bra. Tycker om att dagjrämen är lite lättare och nattkrämen mer fet. Tydligen ska man ju använda olika krämer för dag och natt så då gör jag det ;). De är inte dyra heller, typ 100-120 tror jag och de finns i mataffären också vilket underlättar. Jag tycker de är riktigt bra, lika bra att använda rynkkräm innan de kommer med storm :)

2011-04-04 @ 16:40:59
Postat av: Ida

Hej där.

Har legat hemma trött och sjuk hela dagen och googlat runt för att hitta något kul att läsa (inte det lättaste kan jag lova). Klickade mig in på din blogg och blev glad i hela kroppen. Bloggen är helt underbar på alla sätt och vis, och ni verkar ha ett helmysigt liv du och fina Alva.



Omedvetet har du precis gjort min dag lite bättre.

Kramar

2011-04-04 @ 17:34:14
Postat av: Dessi - Home and desire

Jag använder Vichys produkter som finns på apoteken. Finns även för torr hy! Jag har använt dom i flera år nu och är supernöjd. Mascara byter jag dock då och då... ;) Använder Bare Minerals makeup, och testade deras mascara. GRYMT bra! Dock kostar den 375 kr, så nu fick jag testa en från Body Shop istället och den fungerar bra :)

2011-04-04 @ 20:39:16
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag är likadan, vågar inte heller prova något nytt ;) när det kommer till sådana produkter. Vilken ordning du har i skåpet så ser det inte ut i mitt kan jag lova dig ;)



Kram

2011-04-05 @ 10:31:24
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
Postat av: ELINOCHALVA

Ida:



Men gud vad gullig du är, tack snälla för din fina kommentar, den gjorde min dag mycket bättre! jag blev superglad :) kram Elin

2011-04-05 @ 13:45:03
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Hej Elin!



Just nu använder jag Garniers rosa lilla burk som finns att köpa på Willys och Rusta av den enkla anledningen att den är billig. Förut använde jag en från Clarins på typ 25 ml och som kostade 490 kronor. (!)



Skönt om du hittat någon som funkar och som dessutom är prisvärd! =) Jag har gett upp när det kommer till hudkrämer...;-)



Ha en jättehärlig dag!



Kramar

2011-04-05 @ 15:02:06
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0